خیریه تاکسیرانان گامی برای حمایت از فعالان حمل و نقل

نخستین خیریه ویژه تاکسیرانان اصفهان برای حمایت از فعالان حمل و نقل این شهر به همت مدیریت و پارلمان شهری راه اندازی شد.

خبرگزاری شبستان-اصفهان: رانندگان تاکسی جزئی از قشر فعال در حوزه حمل و نقل عمومی هستند که بخش زیادی از جابه جایی مردم در سطح شهر را انجام می دهند.

از گذشت تا امروز گرچه حمل و نقل تاکسی دستخوش تغییرات زیادی و بهبود ناوگان حمل و نقل بوده اما هیچ گاه نقش آن ها فراموش نشده و صدای بوق تاکسی ها برای همه آشناست.

کمک به رفاه رانندگان و خانواده های این قشر سهم مهمی در تقویت حمل و نقل عمومی و خدمت رسانی بهتر خواهد داشت و با توجه به تهدیدهایی که علیه سلامتی آنان وجود دارد، امکان حمایتی را فراهم می سازد.

حمایت از فعالان این عرصه و کمک به معیشت و زندگی آن ها به رونق حمل و نقل عمومی و کاهش مشکلات زیست محیطی مثل آلودگی هوا خواهد شد که از این رو مدیریت شهری اصفهان حمایت هایی را داشته و این بار با راه اندازی خیریه ای به معیشت و نیازهای آن ها پاسخ خواهد داد.

 

*فعالیت هزار نفر در حمل و نقل تاکسی اصفهان

مدیرعامل شرکت تعاونی تاکسیرانان اصفهان گفت: هزار نفر در حوزه های مختلف حمل و نقل تاکسی مثل شهری، فرودگاه و سرویس های مدارس فعالیت دارند.

«حسین جعفری« با اشاره به امرار معاش جمعیت نزدیک به هزار خانواری در اصفهان از فعالیت تاکسیرانی را لازمه حمایت دانست و اذعان داشت: این افراد کمتر از خدمات بیمه درمانی و درآمد پایدار برخوردارند و با بروز مشکل و خرابی خودرو درآمد آنان تحت تاثیر قرار می گیرد.

وی ادامه داد: علاوه بر کمکی که مدیریت شهری برای این قشر خواهد داشت اصلاح قوانین مثل توجه به بیمه بیکاری برای رانندگان تاکسی در سطح ملی و مجلس شورای اسلامی باید انجام شود.

*گرانی و تاثیر آن بر زندگی رانندگان

رئیس کمسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به فعالیت سخت تاکسیرانان گفت: آنان پس یک دوره فعالیت بلند مدت کار در این عرصه دچار بیماری های جسمی مثل کمر درد می شوند که حمایت از این قشر لازم است.

«محمدرضا فلاح« افزود: در حال حاضر گرانی اجناس و سختی اقتصادی بر زدگی همه از جمله رانندگان اثر گذاشته و این خیریه قادر به کمک به رفع بخشی از نیازهای این قشر خواهد بود.

وی ادامه داد: تاکسی های الکترونیکی و مسافربرهای شخصی نیز بر میزان فعالیت تاکسیرانان اثر گذاشته ومعیشت این قشر را متاثر ساخته و نیاز به تقویت زندگی آنان است.

 

*دامنه گسترده خیریه ها در اصفهان

یکی از مولفه های مثبت و سازنده کلانشهر اصفهان وجود خیریه های متعدد برای اقشار آسیب پذیر است که از نظر تعداد استان اصفهان و نصف جهان به عنوان استان و شهر دارای بیشترین خیرین معروف است.

مردم این شهر در عرصه های مختلف امدادرسانی و انجام وظایف بشر دوستانه پیشتاز بوده‌اند و سهم خود را برای رفع مشکلات ایفا کرده اند و این بار با راه اندازی خیریه تاکسیرانان در امر حمایت از این قشر وارد صحنه شده اند.

کمک مدیریت و پارلمان شهری برای تقویت این خیریه و مشارکت خیرین و رانندگان خیر گامی برای بهبود نیازها و دغدغه های تاکسیرانان خواهد بود.

این اقدام اساسی مسئولان شهری در اصفهان برای نخستین بار فرصت حمایتی را برای تاکسیرانانی دارد که شرایط سختی را تاکنون سپری کرده و درآمد ناکافی و درد و رنج و بیماری ناشی از کار شبانه روزی بر زندگی آن ها اثر گذاشته است.

کد خبر 1143362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha