کاهش جمعیت مسلمانان به خصوص شیعیان توطئه دشمنان است

شعبانی گفت: توطئه دشمنان این است که جمعیت جهان به ویژه مسلمانان و بالاخص شیعه را کاهش دهند و مقام معظم رهبری در فرمایش خود برای حفظ و افزایش جمعیت نکات مهمی را اعلام و تاکید کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی دادگستری قزوین، «علی شعبانی» در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین بیان کرد:  بر اثر تصادفات در طول سال به طور متوسط ۲۰ هزار نفر از جمعیت کشور کاهش می یابد و چندین هزار خانواده مصیبت زده می شوند که سطوح این افراد هم از نخبه، تحصیل کرده، مهندس، مدیر وغیره متفاوت است و برای کشور سرمایه محسوب می شوند.

 

رئیس کل دادگستری استان قزوین افزود: باید با دغدغه بیشتر و برنامه های کارشناسی شده، ضایعات و فوتی های تصادفات را کم کنیم و به مردم و جامعه در این زمینه کمک کنیم.

 

وی عنوان کرد: برخی تصمیم ها از حوزه ما خارج است ولی تصمیم گیری در مورد برخی دیگر از چالش ها در حوزه استان است و می توانیم تصمیم گیری داشته باشیم که ضایعات سطح استان را کاهش دهیم.

 

شعبانی اعلام کرد: یکی از مهمترین شیوه های اثرگذار در این حوزه، نقاط حادثه خیز است که باید آمار آن در سال جاری نسبت به سال های گذشته مقایسه شود و تأثیر برگزاری این جلسات در این زمینه هم مورد ارزیابی قرار گیرد.

 

وی تصریح کرد : متأسفانه با وجود برگزاری جلسات متعدد همچنان شاهد آمار بالای تصادفات در استان هستیم و رعایت نکردن مقررات رانندگی منجر به صدمات بدنی، یکی از جرائم با فراوانی بالا در استان است.

 

رئیس کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: این موضوع از آسیب های قابل توجه است و باید با تدابیر تأثیرگذارتر و جدی تر کار را جلو ببریم چون خروجی جلسات ما با این آمار قابل قبول نیست، در این مورد حتما باید کارگروهی با حضور دستگاه های متولی تشکیل شود تا اقدام موثرتری نسبت به گذشته انجام گیرد و با یک اقدام عملیاتی تر و جهادی تر بهتر از گذشته، سطح این چالش را پایین بیاوریم.

 

وی با تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه مبارک فجر، اظهار کرد: انقلاب اسلامی الگویی برای آزادگان جهان است تا مقابل ظلم و ستم کوتاه نیایند و براساس آموزه های دینی در جبهه حق علیه باطل تلاش کنند.

 

شعبانی گفت: جمهوری اسلامی که وعده تخلف ناپذیر خداوند مبنی بر حکومت صالحان بر زمین است بر این اساس پیروز شد و باید مظلومان جهان هم از ایستادگی در مقابل ظلم و استکبار کوتاه نیایند.

 

وی تأکید کرد: با وجود اینکه نواقص  و کاستی ها در کشور کم نیست ولی تردیدی نداریم که ساختار کشور براساس آموزه های دینی شکل گرفته است و اینکه در زمان غیبت باید یک فقیه آراسته به فضایل اخلاقی بر جامعه حکومت کند.

 

رئیس کل دادگستری استان قزوین بیان کرد: خداوند متعال را شاکریم که طعم حکومت اسلامی را در این برهه چشیدیم و امیدواریم با عمل به وظایف خود، سهم خود را در قبال این حکومت بیش از گذشته ایفا کنیم.

 

وی با اشاره به نقش پیشگیری از وقوع جرم خاطر نشان کرد: یکی از وظایف اصلی دستگاه قضا همین مورد است و سایر دستگاه ها هم تکالیفی در این زمینه دارند که باید در کنار هم آنها را عملیاتی کنیم.

 

شعبانی اعلام کرد: توطئه دشمنان این است که جمعیت جهان به ویژه مسلمانان و بالاخص شیعه را کاهش دهند و مقام معظم رهبری در فرمایش خود برای حفظ و افزایش جمعیت نکات مهمی را اعلام و تاکید کرده اند، دشمنان این موضوع را بهتر متوجه هستند و متأسفانه گاهی در داخل هم تحلیل های غلط و نادرستی درباره جمعیت ارائه می شود که براساس منافع ملت نیست.

 

وی یادآور شد: طی 2  سال گذشته در جاده های درون و برون شهری استان ۵۰۸ نفر بر اثر تصادف جان خود را از دست داده اند.

 

کد خبر 1143389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha