افزایش ۲۰ درصدی فوتی‌های تصادفات در خراسان جنوبی

رضایی گفت: از ابتدای امسال ۲۰۹ نفر در تصادفات جاده ای خراسان جنوبی جان باختند که شمار قربانیان این حادثه ها نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «علیرضا رضایی» امروز (۱۲ بهمن) در کار گروه اجرای مداخلات مؤثر به منظور پیشگیری و کاهش تصادفات منتهی به ورود ضرر جانی و مالی اظهارکرد: در ابتدای سال جاری ۲۰۹ نفر در تصادفات جاده ای خراسان‌ جنوبی جان خود را از دست دادند که ۲۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

 

رئیس پلیس راه خراسان‌ جنوبی ادامه داد: در این مدت ۲ هزار و ۲۵۲ نفر در تصادفات برون شهری استان مجروح شده‌اند که افزایش ۱۲ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد و متأسفانه ۷۴ درصد مجروحین حوادث رانندگی زیر ۴۰ سال سن دارند.

 

رضایی با اشاره به اینکه سرعت غیرمجاز یکی از مهمترین علل وقوع تصادفات رانندگی در استان است، عنوان کرد: در ۱۵ فقره از تصادفات استان به دلیل شدت بالای تصادف ۶۳ نفر فوت کردند.

 

وی متذکر شد: ۱۰ درصد ترددها در کشور با سرعت غیرمجاز انجام می شود که متاسفانه این آمار در خراسان‌ جنوبی ۲۱ درصد ثبت شده است.

 

رئیس پلیس راه خراسان‌جنوبی بر هوشمندسازی جاده‌ها و نصب دوربین برای افزایش ایمنی سفر تأکید کرد و افزود: در سال جاری ۶۰ درصد تصادفات در راه‌های اصلی و ۴۰ درصد تصادفات در راه‌های فرعی و روستایی به وقوع پیوسته است.

 

رضایی با بیان اینکه ۵۰ درصد تصادفات در استان به علت واژگونی رخ داده است، گفت: آمارها نشان می‌دهد ۸۵ درصد تصادفات رخ داده در استان به دلیل خستگی و خواب‌آلودگی و عدم توجه به جلو است.

 

وی ادامه داد: در نقاط حادثه خیز برون شهری ۳۱ نقطه شناسنامه‌دار در استان وجود دارد که از این تعداد ۱۳ نقطه به صورت کامل رفع شده و اصلاح پنج نقطه نیز در دست اقدام است.

 

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی به مشکلات تانکرهای حامل سوخت قاچاق در استان اشاره و تصریح کرد: متأسفانه برخی از این تانکرها به قاچاق انسان نیز روی آورده و برخی از افاغنه را از مرز خراسان جنوبی به استان‌های مرکزی انتقال می دهند که باید تدابیر برای این مشکل اندیشیده شود.

 

رضایی متذکر شد: تانکرهای سوخت حق رانندگی در شب را ندارند مگر اینکه مجهز به سامانه سرعت سنج و دارای ۲ راننده باشند.

 

 

 

کد خبر 1143390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha