ریزش ۴۲۵۸ واحدی شاخص کل بورس

دومین روز کاری بورس در هفته جاری با ریزش ۴۲۵۸ واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (یکشنبه 17 بهمن) دومین روز کاری بورس در هفته جاری با ریزش 4258 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 300 هزار واحدی آغاز شد. بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای شبندر، شتران، شپنا، خودروف پارسان، نوری، خساپا به ترتیب با 602، 559، 486، 466، 333، 296، 268 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند.

 

صبح امروز نمادهای خودرو - ايران‌ خودرو، خساپا – سايپا، فولاد - فولاد مباركه اصفهان، شتران - پالايش نفت تهران، شسينا - صنايع‌شيميايي‌سينا، وتجارت - بانك تجارت و فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند. ‌

 

بنابراین گزارش، امروز (یکشنبه 17 بهمن) شاخص کل فرابورس با 63 واحد افت در ارتفاع 17 هزار و 560 واحدی قرار گرفت. صبح امروز نمادهای تجلي - تجلي توسعه معادن و فلزات، فرابورس - فرابورس ايران، كرمان - س. توسعه و عمران استان كرمان، توسن - توسعه سامانه ي نرم افزاري نگين، كزغال - زغال سنگ پروده طبس، آريا - پليمر آريا ساسول و زقيام - كشت و دام قيام اصفهان در صدر لیست نمادهای پربیینده فرابورس قرار داشتند.

 

 

این در حالی است که روز گذشته (شنبه 16 بهمن) اولین روز کاری بورس در هفته جاری با رشد 2944 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 304 هزار واحدی آغاز شد و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۳۲۵۹ واحدی معادل ۰.۲۵ درصد، به یک میلیون و ۳۰۴ هزار و ۴۲۱ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۳۶ واحدی به ۱۷ هزار و ۶۲۴ واحد رسید.

 

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۸۰۴ واحدی معادل ۰.۲۵ درصد، به رقم ۳۲۱ هزار و ۸۹۲ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با  کاهش ۳۰۷ واحدی، عدد ۳۳۲ هزار و ۷۱۰ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۱۹۳ واحدی به رقم ۲۰۸ هزار و ۷۷۴  واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۴۸۶۷ واحد افزایش را رقم زد و به  سطح یک میلیون و ۶۸۰ هزار و ۸ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۳۵۵۷ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۳ هزار و ۳۸۵ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۲۹۴۵ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۴۷۸ هزار و ۴۵۲ واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح روز گذشته نمادهای شتران، شبندر، وبملت، خساپا، خودرو، شپنا و وبصادر به ترتیب با 841، 537، 388، 308، 301، 279 و 57 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح روز گذشته نمادهای خساپا – سايپا، شتران - پالايش نفت تهران، خودرو - ايران‌ خودرو، شبندر - پالايش نفت بندرعباس، وبملت - بانك ملت، شپنا - پالايش نفت اصفهان و وبصادر - بانك صادرات ايران در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، در معاملات روز گذشته بورس تهران، نمادهای معاملاتی شتران، وبملت، وتجارت، شبندر و ومعادن با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبتی در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی پارسان، شنفت و وپخش تاثیر منفی در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار روز گذشته بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد شسینا(صنایع‌شیمیایی‌سینا ) با ۵ درصد رشد و پس از آن، نمادهای وآذر، چافست، ددام و کمنگنز بود. همچنین نماد معاملاتی غدشت(دشت‌ مرغاب‌) با ۶.۰۸ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای فنورد، خلنت، کپارس و بکاب قرار گرفتند و  معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۵۵۸ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۶۹ هزار و ۹۵۶ نوبت معامله و به ارزش ۳۷ هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

 

کد خبر 1143401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha