کاهش ۲۲۴۴۸ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۲۲۴۴۸ واحدی معادل ۱.۷۲ درصد، به یک میلیون و ۲۸۱ هزار و ۹۶۲ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۲۴۷ واحدی به ۱۷ هزار و ۳۷۶ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (یکشنبه 17 بهمن) دومین روز کاری بورس در هفته جاری با ریزش 4258 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 300 هزار واحدی آغاز شد و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۲۲۴۴۸ واحدی معادل ۱.۷۲ درصد، به یک میلیون و ۲۸۱  هزار و ۹۶۲ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۲۴۷ واحدی به ۱۷ هزار و ۳۷۶ واحد رسید.

 

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۵۵۳۹ واحدی معادل ۰.۲۵ درصد، به رقم ۳۱۶ هزار و ۳۵۰ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با  کاهش ۶۲۱۱ واحدی، عدد ۳۲۶ هزار و ۴۹۷ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۳۸۹۷ واحدی به رقم ۲۰۴ هزار و ۸۷۵ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۳۰۱۸۶ واحد کاهش را رقم زد و به  سطح یک میلیون و ۶۴۹ هزار و ۷۵۶ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۲۲۳۶ واحد کاهش به رقم ۹۸۱ هزار و ۱۰۵ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۲۷۲۸۸ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۴۵۱ هزار و ۲۵۷ واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای شبندر، شتران، شپنا، خودروف پارسان، نوری، خساپا به ترتیب با 602، 559، 486، 466، 333، 296، 268 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای خودرو - ايران‌ خودرو، خساپا – سايپا، فولاد - فولاد مباركه اصفهان، شتران - پالايش نفت تهران، شسينا - صنايع‌شيميايي‌سينا، وتجارت - بانك تجارت و فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند. ‌

 

بنابراین گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی پارسان، فولاد، وغدیر، شبندر و شپنا با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی وصندوق، وپارس و قرن تاثیر مثبت در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد نمرینو(ایران‌ مرینوس‌) با ۴.۹۹  درصد رشد و پس از آن، نمادهای ثاباد، ولکار، فلوله و لپارس بود. همچنین نماد معاملاتی کپشیر(پشم‌شیشه‌ایران‌) با ۵ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای وخارزم، فباهنر، کسعدی و غاذر قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۶ میلیارد و ۳۶۶ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۴۴ هزار و ۴۵۳ نوبت معامله و به ارزش ۳۸ هزار و ۲۰۶ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

 

یادآور می شود: روز گذشته (شنبه 16 بهمن) شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۳۲۵۹ واحدی معادل ۰.۲۵ درصد، به یک میلیون و ۳۰۴ هزار و ۴۲۱ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۳۶ واحدی به ۱۷ هزار و ۶۲۴ واحد رسید. شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۸۰۴ واحدی معادل ۰.۲۵ درصد، به رقم ۳۲۱ هزار و ۸۹۲ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با  کاهش ۳۰۷ واحدی، عدد ۳۳۲ هزار و ۷۱۰ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۱۹۳ واحدی به رقم ۲۰۸ هزار و ۷۷۴  واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۴۸۶۷ واحد افزایش را رقم زد و به  سطح یک میلیون و ۶۸۰ هزار و ۸ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۳۵۵۷ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۳ هزار و ۳۸۵ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۲۹۴۵ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۴۷۸ هزار و ۴۵۲ واحد را به نمایش گذاشت.

 

بنابراین گزارش، در معاملات روز گذشته بورس تهران، نمادهای معاملاتی شتران، وبملت، وتجارت، شبندر و ومعادن با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبتی در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی پارسان، شنفت و وپخش تاثیر منفی در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار روز گذشته بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد شسینا(صنایع‌شیمیایی‌سینا ) با ۵ درصد رشد و پس از آن، نمادهای وآذر، چافست، ددام و کمنگنز بود. همچنین نماد معاملاتی غدشت(دشت‌ مرغاب‌) با ۶.۰۸ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای فنورد، خلنت، کپارس و بکاب قرار گرفتند و  معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۵۵۸ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۶۹ هزار و ۹۵۶ نوبت معامله و به ارزش ۳۷ هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

کد خبر 1143402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha