سهامداران غیرمستقیم عدالت مشمول سود ۵۵۰ هزار تومانی / چه کسانی می‌توانند وام بدون ضامن بگیرند؟

قیمت هر عدد سکه امامی به ۱۱۷,۸۰۷,۰۰۰ ریال رسید، چه کسانی می‌توانند وام بدون ضامن بگیرند؟، سهامداران غیرمستقیم عدالت مشمول سود ۵۵۰ هزار تومانی، پیک مصرف گاز خانگی به ۷۰۰ میلیون متر مکعب رسید برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز یکشنبه ۱۷ بهمن شبستان به شرح زیر است:

سهامداران غیرمستقیم عدالت مشمول سود ۵۵۰ هزار تومانی

سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: با تصویب شورای عالی بورس مصوب شد چنانچه دارندگان سهام عدالت در روش غیرمستقیم، در تاریخ یک اسفند ۱۴۰۰ همچنان سهامدار شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی بوده و سهام خود را نفروخته باشند، سود ۵۵۰ هزار تومانی به آن‌ها تعلق خواهد گرفت.

سهامداران روش مستقیم سهامداری عدالت نیز سود سهام خود را از طریق سجام دریافت خواهند کرد.

 

چه کسانی می‌توانند وام بدون ضامن بگیرند؟

علیرضا قیطاسی با بیان اینکه تسهیلات خرد ، نیازِ به‌حق مردم است که باید به این حق برسند، اظهار کرد: به تازگی نیز طبق دستورات رئیس جمهور و وزیر اقتصاد مبنی بر تسهیل پرداخت وام، بانک‌ها براساس آمادگی که از قبل داشتند شرایط جدیدی را در دستور کار قرار دادند. البته که بانک‌ها تسهیلات خرد را طبق روال گذشته پرداخت می‌کردند و به فکر آسان‌سازی فرآیندها بودند. 

 

وی ادامه داد: در حال حاضر براساس دستورالعمل بانک‌ها، در گام نخست اعطای تسهیلات برای حقوق‌بگیران اعم از کارکنان شاغل و بازنشسته سازمان‌های دولتی و بخش خصوصی را خواهیم داشت که این افراد می‌توانند به بانک‌ها مراجعه کنند تا براساس منابعی که بانک‌ها دارند تسهیلات مورد نیاز خود را دریافت کنند. ضمن اینکه منابع بانک‌ها نامحدود نیست و انتظار داریم مردم عزیز براساس نیاز درخواست وام داشته باشند؛ چرا که در ماه‌های پایانی سال قرار داریم و بانک‌ها با محدودیت منابع مواجه می‌شوند. 

 

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی تصریح کرد: وقتی متقاضی مشمول شرایط مورد نظر، مشکلی در پرداخت اقساط وام‌های گذشته، بدهی معوق و چک برگشتی نداشته باشد در سامانه اعتبارسنجی رتبه‌بندی می‌شود و بانک می‌تواند تا سقف ۶۰ درصد حقوق فرد را برای او ایفای تعهد کند. به عنوان نمونه حتی اگر فردی ضامن فردی دیگر شده باشد با قسط وامی که خودش دارد باید مجموعا باید ۶۰ درصد حقوق دریافتی‌اش بشود. به هر حال هرچند سقف پرداخت این نوع وام ۱۰۰ میلیون تومان است اما اینطور نیست که همه بتوانند ۱۰۰ میلیون تومان را دریافت کنند. 

 

قیطاسی با تاکید بر نظارت بر مصرف تسهیلات توسط بانک‌ها اظهار کرد: ۱۲بانک‌ عضو شورای هماهنگی، دستورالعمل‌های خود را صادر کرده‌ و بر روی سایت قرار داده‌اند. اراده بانک‌ها این است که نیاز مردم به ویژه در خصوص تسهیلات خرد را تسهیل کنند و همه تعامل خود را در این مسیر خواهند داشت. 

 

قیمت هر عدد سکه امامی به ۱۱۷,۸۰۷,۰۰۰ ریال رسید

امروز (یکشنبه ۱۷ بهمن) هر گرم طلا ۱۸ عیار به ۱۱,۷۱۶,۰۰۰ ریال، انس جهانی طلا به ۱,۸۰۷.۸۹ دلار، قیمت هر عدد سکه امامی به ۱۱۷,۸۰۷,۰۰۰ ریال،‌ هر عدد سکه بهار آزادی به ۱۱۵,۴۶۰,۰۰۰ ریال، هر عدد نیم سکه به قیمت ۶۶,۷۰۰,۰۰۰ ریال، هر عدد ربع سکه به قیمت ۳۷,۰۰۰,۰۰۰ ریال و هر عدد سکه یک گرمی به قیمت ۲۲,۷۲۰,۰۰۰ رسید.

 

بنابراین گزارش، امروز (یکشنبه ۱۷ بهمن) قیمت هر دلار آمریکا به ۲۶۳,۶۶۰ ریال رسید؛ همچنین قیمت هر یورو به ۳۰۱,۹۲۰ ریال و قیمت هر پوند به ۳۵۸,۶۳۰ ریال رسید.

 

این در حالی است که روز گذشته (شنبه ۱۶ بهمن) هر گرم طلا ۱۸ عیار به ۱۲,۱۰۹,۰۰۰ ریال، انس جهانی طلا به ۱,۸۰۶.۵۱ دلار، قیمت هر عدد سکه امامی به ۱۲۱,۱۸۰,۰۰۰ ریال، هر عدد سکه بهار آزادی به ۱۱۹,۵۴۰,۰۰۰ ریال،‌ هر عدد نیم سکه به قیمت ۶۷,۷۰۰,۰۰۰ ریال، هر عدد ربع سکه به قیمت ۳۷,۷۰۰,۰۰۰ ریال و هر عدد سکه یک گرمی به قیمت ۲۲,۸۰۰,۰۰۰ رسید.

 

بنابراین گزارش، روز گذشته (شنبه ۱۶ بهمن) قیمت هر دلار آمریکا به ۲۷۲,۶۵۰ ریال رسید؛ همچنین قیمت هر یورو به ۳۰۷,۶۶۰ ریال و قیمت هر پوند به ۳۷۲,۱۲۰ ریال رسید.

 

پیک مصرف گاز خانگی به ۷۰۰ میلیون متر مکعب رسید

جواد اوجی، وزیر نفت شب گذشته (شنبه 16 بهمن) در برنامه نگاه یک شبکه اول سیما با بیان اینکه در اواخر دی و اوایل بهمن پیک مصرف گاز خانگی به ۷۰۰ میلیون متر مکعب رسید، گفت: این در حالی است که خروجی پالایشگاه‌ها ۸۴۵ میلیون متر مکعب بود و موجب شد در بخش عرضه افت فشار ایجاد نشود.

 

وی با بیان اینکه بر اساس قانون برنامه ششم توسعه تولید روزانه گاز شیرین و خروجی پالایشگاه‌ها باید به یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون متر مکعب می‌رسید، گفت: اما بدلیل سرمایه گذاری نکردن در سال‌های گذشته در بخش گاز اکنون خروجی پالایشگاه‌ها حدود ۸۴۰ میلیون متر مکعب است.

 

اوجی با بیان اینکه سالانه روند افزایش ۱۰ تا ۱۲ درصدی مصرف گاز در بخش خانگی، صنعتی و نیروگاهی را داریم ادامه داد: پیش بینی می‌کردیم در پیک مصرف امسال حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون متر مکعب کمبود گاز داشته باشیم.

 

وزیر نفت با بیان اینکه در ابتدای کار دولت سیزدهم وضع سطح ذخایر سوخت نیروگاه‌ها در مخازن آن‌ها در مقایسه با سال گذشته ۲۰ تا ۲۵ درصد کمتر بود، گفت: بنابراین فرماندهی تامین سوخت زمستانی را بر عهده گرفتم و با افزایش ۳۰ درصدی کرایه تانکر‌های سوخت رسان تلاش فراوانی را برای پرکردن مخازن سوخت نیروگاه‌ها انجام دادیم.

 

اوجی با بیان اینکه اولویت ما در بخش گاز تامین مصرف خانگی است و به این دلیل برای مصرف نیروگاه‌ها به سمت تامین سوخت مایع برای آن‌ها رفتیم، ادامه داد: در ابتدای دولت سیزدهم ۸۷ میلیون بشکه میعانات گازی روی آب ذخیره کرده بودیم بنابراین با افزایش تولید گاز در پیک مصرف، پیک تولید میعانات گازی نیز اتفاق می‌افتاد و هر ماه دو سه کشتی به ذخیره میعانات گازی روی آب اضافه می‌شد که مشکل ایجاد می‌کرد.

 

وزیر نفت گفت: برای حل این مشکل، سطح مصرف میعانات گازی پتروشیمی‌ها و پالایشگاه ستاره خلیج فارس را افزایش دادیم و صادرات میعانات گازی نسبت به گذشته و سال قبل دو تا سه برابر افزایش و تاکنون ۱۵ تا ۲۰ میلیون متر مکعب از میزان ذخایر میعانات گازی در روی اب کاهش یافته است.

 

اطلاعیه اتاق اصناف ایران پیرو شیوع موج ششم کرونا در کشور

بنابر اطلاعیه اتاق اصناف ایران به اطلاع کلیه صنوف و اتحادیه‌های صنفی سراسر کشور می رساند:متأسفانه این روزها با توجه به آمار رسمی و فزاینده مبتلایان به سویه جدید کرونا و همچنین افزایش مرگ‌ومیرها، بر اساس پیش‌بینی وزارت بهداشت می‌توان کشور را در آغاز درگیری موج ششم این ویروس دانست. تعداد ابتلا تا حدی سرعت گرفته که متأسفانه پس از چندین ماه، دوباره بیمارستان‌ها در حال پرشدن از بیماران کرونایی است. درحالی‌که در ابتدا تصور می‌شد سویه جدید اومکیرون علائم خفیفی دارد و به بستری یا مرگ نمی‌انجامد اما آمارهای اخیر در تمامی کشورها از جمله ایران نشان می‌دهد این تصور نادرست است و جهان با افزایش موارد بستری مبتلایان اومیکرون و افزایش مرگ‌ومیرها مواجه است.

اکنون پر واضح است تنها راه برون‌رفت از شرایط فعلی، تمرکز بیشتر بر رعایت دستورالعمل‌ها و رویه‌های صادره ستاد ملی مبارزه با کرونا است و حفظ سلامت عموم مردم و خانواده بزرگ اصناف در گرو اجرای بهینه این دستورالعمل‌ها و برخوردهای قانونی با متخلفان خواهد بود؛ بنابراین لازم است ضمن تأکید بر دریافت دوز سوم واکسن کرونا، استفاده از ماسک و رعایت سایر پروتکل‌های بهداشتی در واحدهای صنفی نیز در دستور کار تمامی اتاق‌ها و اتحادیه‌های صنفی قرار گرفته گیرد.

متأسفانه میزان رعایت پروتکل‌ها در کسب‌وکارها هم‌اکنون به زیر ۵۰ درصد رسیده است. نانوایی‌ها، تالارهای پذیرایی، رستوران‌ها و پاساژهای مسقف در وضعیت نامساعدتری قرار دارند و در صورت ادامه این شرایط، دولت مجبور به اعمال محدودیت‌های شدید برای فعالان اقتصادی خواهد شد که قطعاً موجب ضرر و زیان مضاعف در کسب‌وکارها در این ایام مهم برای اصناف خواهد گردید.

اتاق اصناف ایران ضمن تقدیر از تلاش‌ها، همکاری‌ها و اقدامات مؤثر و ارزشمند کلیه رؤسای اتاق‌ها و اتحادیه‌های صنفی کشور، از خانواده بزرگ اصناف کشور انتظار دارد تا با افزایش مسئولیت‌پذیری اجتماعی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و افزایش آن به سطح بیش از ۹۰ درصد، موجب قطع زنجیره انتقال این ویروس منحوس در جامعه و حافظ جان و مال خود و خانواده و همشهریان عزیز گردند.

بدیهی است اتاق‌ها و اتحادیه‌های صنفی نیز با تشدید بازرسی، نظارت و برخورد قاطع و پلمپ واحدهای اندک خاطی، موجب ضمانت در اجرای بیش‌ازپیش رعایت پروتکل‌های بهداشتی خواهند بود.

 

 

 

کد خبر 1143403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha