الزام تمامی واحدهای صنفی به تزریق سه دوز واکسن و اخذ “QR Code” / ۱۰ میلیارد دلار ارز پتروشیمی‌ها به سامانه نیما تزریق شد

نرخ رسمی ۱۷ ارز کاهش یافت، ۱۰ میلیارد دلار ارز پتروشیمی‌ها به سامانه نیما تزریق شد، فروش فوق‌العاده سه محصول ایران خودرو آغاز شد، الزام تمامی واحدهای صنفی به تزریق سه دوز واکسن و اخذ “QR Code” برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز سه شنبه ۱۹ بهمن شبستان به شرح زیر است:

۹ میلیون کارتخوان در معرض غیر فعال شدن

برزگری، مدیرکل دفتر طراحی و تحلیل فرآیند و هوشمندسازی نظام مالیاتی درباره وضعیت کارتخوان های ثبت نشده در سامانه مالیاتی توضیح داد: پایان بهمن آخرین مهلت ساماندهی کارتخوان هاست و باید همه کارتخوان ها در سامانه ثبت شوند در غیر این صورت قطع می شوند.

وی افزود: صاحبان ۹ میلیون کارتخوان هنوز برای ثبت اطلاعات در سامانه مودیان مالیاتی اقدامی نکرده اند.

برزگری در پایان خاطرنشان کرد: این ۹ میلیون دستگاه کارتخوان باید تا پایان ماه جاری توسط صاحبان آنها در سامانه مودیان مالیاتی ثبت شوند.

لازم به ذکر است اخیرا مهلت ثبت کارتخوان ها در سامانه مالیاتی تا پایان بهمن ماه ۱۴۰۰ تمدید شده بود و طبق اعلام سازمان امور مالیاتی در صورت ثبت نشدن دستگاه های کارتخوان قطع خواهند شد.

 

۱۰ میلیارد دلار ارز پتروشیمی‌ها به سامانه نیما تزریق شد

جواد اوجی در آیین گشایش پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع جهادگران و فعالان حوزه صنعت پتروشیمی، اظهار کرد: آنچه در این نمایشگاه از دستاوردهای باشکوه فعالان صنعت پتروشیمی به معرض نمایش گذاشته شده غرورآفرین است.

وی با اشاره به این که صنعت پتروشیمی به تمام معنا یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی بوده است، اظهار کرد: سقف ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی کشور در ابتدای انقلاب ۱.۵ میلیون تا ۳ میلیون تن در سال بوده که آن هم بیشتر، اوره و آمونیاک برای مقاصد کشاورزی بوده است.

وزیر نفت تصریح کرد: به برکت نخبگان و فعالان این صنعت، در سال ۱۴۰۰ صنعت پتروشیمی با ظرفیت ۹۰ میلیون تن در کشور فعال است و طیف متنوعی از پلیمرها، مواد شیمیایی، کودهای شیمیایی، مواد آروماتیک و مواد هیدروکربنی را شامل می‌شود.

اوجی دستاوردهای انقلاب در رشد و توسعه صنعت نفت را در بخش‌های مختلف نفت، پتروشیمی و گاز خیره‌کننده خواند و گفت: ایران با دارا بودن ۱۵۳ میلیارد بشکه نفت قابل استحصال و ۳۳ هزار میلیارد مترمکعب گاز قابل استحصال، رتبه نخست مجموع ذخایر هیدروکربوری دنیا را به خود اختصاص داده است.

وی به دستاوردهای صنعت گاز نیز از ابتدای انقلاب تاکنون اشاره کرد و افزود: اوایل انقلاب ما یک پالایشگاه گاز بیدبلند را داشتیم و ظرفیت تولید گاز کشور هم ۲۵ میلیون مترمکعب در روز بود که امروز به بیش از یک میلیارد مترمکعب رسیده است که به همت کارشناسان این صنعت، محقق شده است، در حوزه پالایش و پخش نیز حجم دستاوردها چشمگیر است.

وزیر نفت گفت: گازرسانی گسترده در ایران از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است. شاید پیش از پیروزی انقلاب اسلامی به یک یا دو روستا و چند شهر گازرسانی انجام شده بود، اما امروز ۸۵ درصد ضریب روستایی کشور از نعمت گاز بهره‌مند هستند که در هیچ جای دنیا چنین پوشش گسترده‌ای را نداریم.

اوجی اظهار کرد: هم‌اکنون ضریب خانگی بهره مندی از گاز، در حوزه شهری، ۹۸ درصد است که از دستاوردهای انقلاب است و هرکجا که خط لوله گاز بوده، توسعه و آبادانی را هم به همراه داشته است.

 

نرخ رسمی ۱۷ ارز کاهش یافت

بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۶ ارز را برای امروز (سه شنبه، ۱۹بهمن ماه) اعلام کرد که بر اساس آن، بهای ۱۸ واحد پولی افزایش و قیمت ۱۷ ارز کاهش یافت، نرخ ۱۱ واحد پولی دیگر نیز ثابت ماند. امروز هر دلار آمریکا ۴۲ هزار ریال، پوند انگلیس ۵۶ هزار و ۸۳۴ ریال و یورو ۴۸ هزار و ۱۳ ریال ارزش‌گذاری شد.

 

برپایه این گزارش، هر فرانک سوئیس امروز ۴۵ هزار و ۴۳۶ ریال، کرون سوئد چهار هزار و ۵۹۴ ریال، کرون نروژ چهار هزار و ۷۷۵ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۴۵۱ ریال، روپیه هند ۵۶۳ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال قیمت گذاری شد.

 

همچنین امروز دینار کویت ۱۳۹ هزار و ۱۱ ریال، ۱۰۰ روپیه پاکستان ۲۴ هزار ۷۵ ریال، ۱۰۰ ین ژاپن ۳۶ هزار و ۴۸۷ ریال، دلار هنگ‌کنگ پنج‌هزار و ۳۹۰ ریال و ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۳ ریال تعیین قیمت شد.

 

همچنین هر دلار کانادا ۳۳ هزار و ۱۰۹ ریال، دلار نیوزیلند ۲۷ هزار و ۸۰۶ ریال، راند آفریقای‌جنوبی ۲ هزار و ۷۰۵ ریال، لیر ترکیه سه‌هزار و ۸۹ ریال، روبل روسیه ۵۵۶ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۲ هزار و ۸۷۹ ریال و لیر سوریه ۱۷ ریال قیمت‌گذاری شد.

 

قیمت دلار استرالیا هم امروز ۲۹ هزار و ۸۶۹ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۰ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۰ ریال، دلار سنگاپور ۳۱ هزار و ۲۴۶ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۸ هزار و ۸۹۶ ریال، ۱۰ روپیه سریلانکا ۲‌ هزار و ۷۱ ریال، کیات میانمار ۲۴ ریال، یکصد روپیه نپال ۳۵ هزار و ۱۳۳ ریال، یکصد درام ارمنستان هشت‌هزار و ۷۵۴ ریال و دینار لیبی ۹ هزار و ۱۷۲ریال تعیین شد.

 

امروز در تابلوی بانک مرکزی هر یوان چین ۶ هزار و ۶۰۴ ریال، یکصد بات تایلند ۱۲۷ هزار و ۳۸۸ ریال، رینگیت مالزی ۱۰هزار و ۳۶ ریال، یک‌هزار وون کره‌جنوبی ۳۵ هزار و ۳۵ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۳۸ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۹ هزار و ۷۶۰ ریال، هر لاری گرجستان ۱۴ هزار و ۳۷۴ ریال، یک‌هزار روپیه اندونزی ۲‌ هزار و ۹۱۷ ریال، افغانی افغانستان ۴۴۳ ریال، روبل جدید بلاروس ۱۶ هزار و ۳۶۷ ریال، منات جمهوری آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۲۲ ریال، ۱۰۰ پزوی فیلیپین ۸۱ هزار و ۵۱۹ ریال، سامانی تاجیکستان سه‌هزار و ۷۲۲ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۲ هزار و ۱۲ ریال قیمت خورد.

 

فروش فوق‌العاده سه محصول ایران خودرو آغاز شد

گروه صنعتی ایران‌خودرو در سی و یکمین مرحله از فروش فوق‌العاده، عرضه سه محصول با موعد تحویل سه ماهه را از امروز (سه‌شنبه، ۱۹ بهمن‌ماه) آغاز کرد. در این برنامه فروش ‌ فوق‌العاده سه محصول پژوپارس با موتور تی یو۵، دناپلاس توربوشارژ اتوماتیک و دناپلاس توروبوشارژ عرضه شده است.

مشتریان برای ثبت نام نهایی روز شنبه ۲۳ بهمن‌ماه از طریق قرعه‌کشی که با حضور نمایندگان نهادهای نظارتی برگزار می‌شود، تعیین خواهند شد.

مراسم قرعه‌کشی روز شنبه از طریق سایت ایران‌خودرو به نشانی ikco.ir و صفحه رسمی این شرکت در آپارات به نشانی ikco_ir به صورت زنده پخش خواهد شد. 

متقاضیان می توانند برای ثبت نام در این طرح در زمان مقرر از طریق سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو به نشانی esale.ikco.ir اقدام کنند.

 

الزام تمامی واحدهای صنفی به تزریق سه دوز واکسن و اخذ “QR Code”

با توجه به موج جدید شیوع بیماری کرونا و در راستای سیاست‌های پیشگیرانه ستاد ملی مقابله با کرونا از تعطیلی گسترده، ضروری است تمامی واحدهای صنفی نسبت به تزریق سه دوز واکسن کرونا و اخذ  QR Code و نصب آن در واحد صنفی (در محل قابل رویت برای همگان) به فوریت اقدام کنند.

در همین راستا اتاق اصناف ایران در اطلاعیه ای اعلام کرد: 

واحدهای صنفی ضمن تزریق سه دوز واکسن و اخذ “QR Code”از سامانه “ایران من” مجاز به فعالیت هستند. لذا به موجب ضرورت اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا، به فوریت بارگذاری اطلاعات واحدها و فعالیت‌های صنفی (اعم از تجاری،

بازرگانی، خدماتی، تفریحی، رفاهی، تولیدی، صنعتی، کارگاهی، اقتصادی و اجتماعی) بر بستر سامانه ایران من به نشانی asnaf.moi.ir الزامی است. ضمنا می‌بایست در وضعیت قرنطینه بیماری نباشند.

ضمانت اجرایی این طرح:

مرحله اول: اخطار کتبی پلمب، به واحدها (صنفی و …) که بدون داشتن الزامات طرح و اخذ QR کد از سامانه امید فعالیت دارند.

مرحله دوم: مسدود کردن پوز بانکی به مدت دو هفته برای واحدها (صنفی و …) ناقض الزامات تعیین شده

مرحله سوم: در صورت عدم رعایت الزامات پلمب به مدت ۳۰ روز

بدیهی است: در صورت رعایت الزامات و تایید وزارت بهداشت نسبت به رفع پلمب اقدام خواهد شد. 

 

روش‌های مسدودسازی پیامک‌های مزاحم از زبان وزیر ارتباطات

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حساب اینستاگرامی خود نوشت: حتما شما هم گاهی از دریافت پیامک‌های تبلیغاتی از شماره‌های شخصی کلافه می‌شوید. محتوای برخی از این پیامک‌ها، غیرمجاز و برخی هم کلاهبرداری است. این پیامک‌ها بیشتر از طریق سرشماره‌های پیامکی و گاهی هم از طریق سیم‌کارت‌های شخصی تلفن همراه یا خطوط تلفن ثابت ارسال می‌شوند.

 

زارع‌پور گفت: با شماره‌گیری کد #۸۰۰* یا تماس با واحد ارتباط با مشتریان اپراتورها می‌توانید مسدود یا فعال‌سازی دریافت پیامک‌های تبلیغاتی را از سرشماره‌های پیامکی درخواست کنید. سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای پیشگیری از ارسال انبوه پیامک‌ها مزاحم از ابتدای سال جاری اقداماتی را انجام داده است.

 

وزیر ارتباطات تاکید کرد: شناسایی بیش از ۳۱ هزار خط شخصی و سرشماره متخلف از طریق سامانه کشف تقلب و گزارش‌های مردمی به سامانه پیامکی ۱۹۵، الزام اپراتورها و فعالان ارسال پیامک انبوه به تشدید نظارت، اصلاح قراردادها و درج جرایم بازدارنده و نیز احراز هویت دقیق متقاضیان ارسال پیامک انبوه، شناسایی عوامل متخلف فروش سیم‌کارت‌های شخصی برای ارسال پیامک انبوه و قطع دسترسی آن‌ها و طرح دعوی در محاکم قضایی از جمله کارهایی است که در این راستا انجام شده است. در صورتی‌که با وجود مسدودسازی دریافت پیامک‌های تبلیغاتی، همچنان پیامک‌هایی با محتوای نامناسب دریافت می‌کنید، این تخلف را با ارسال شماره خط ارسال‌کننده به سامانه پیامکی ۱۹۵ گزارش کنید.

 

وی خاطرنشان کرد: گزارش‌های ارسالی در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بررسی و در صورت احراز تخلف، سرشماره ارسال‌کننده مسدود یا قابلیت ارسال پیامک از شماره شخصی ارسال کننده، سلب می‌شود. با توجه به مقررات جاری، ارسال هر نوع پیامک انبوه از خطوط شخصی ممنوعه و در صورت ارسال، خط تلفن ارسال‌کننده، مشمول قطع یک‌طرفه ارسال پیامک می‌شود. متقاضیان امور تبلیغاتی یا سایر امور نیازمند به ارسال پیامک انبوه باید از پنل‌های دارای مجوز ارسال پیامک انبوه استفاده کنند.

 

 

 

کد خبر 1143436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha