شاخص کل بورس سبزپوش ماند/افزایش ۳۰۴۳ واحدی شاخص کل

شاخص کل در پایان معاملات امروز با سه هزار و ۴۳ واحد افزایش، در ارتفاع یک ‌میلیون و ۲۸۴ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (چهارشنبه 20 بهمن) آخرین روز کاری بورس در هفته جاری با رشد 263 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 281 هزار واحد آغاز شد و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که با سه هزار و ۴۳ واحد افزایش، در ارتفاع یک ‌میلیون و ۲۸۴ هزار واحدی قرار گرفت.

 

شاخص کل (هم‌وزن) با ۶۳۰ واحد افزایش به ۳۲۶ هزار و ۲۵۰ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۳۹۵ واحد رشد به ۲۰۴ هزار و ۷۲۰ واحد رسید. شاخص بازار اول، یک هزار و ۳۸۰ واحد و شاخص بازار دوم، هفت هزار و ۷۵۴ واحد افزایش داشتند.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای ومعائن، وبملت، فارس، کاما به ترتیب با 441، 233، 215، 67 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای وبملت - بانك ملت، كيمياتك - آريان كيميا تك، خودرو - ايران‌ خودرو، شتران - پالايش نفت تهران، وتجارت - بانك تجارت، غنوش - نوش‌ مازندران‌ و ومعادن - توسعه‌معادن‌وفلزات‌ در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با یک هزار و ۲۹۲ واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۶۵۱ واحد، بانک پاسارگاد (وپاسار) با ۳۶۰ واحد، ایران خودرو (خودرو) با ۳۰۱ واحد، بانک پارسیان (وپاسر) با ۱۹۹ واحد، سایپا (خساپا) با ۱۴۶ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۱۲۴ واحد و پالایش نفت تهران (شتران) با ۱۱۰ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند. در مقابل، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۴۳۹ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ٣٠٠ واحد، پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۲۳۴ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۱۰۱ واحد و فولاد آلیاژی ایران (فولاژ) با ۹۶ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه شدند.

 

برپایه این گزارش، امروز نماد آریان کیمیا تک (کیمیاتک)، ایران خودرو (خودرو)،‌ ملی صنایع مس ایران (فملی)، سایپا (خساپا)،‌ پالایش نفت تهران (شتران)، سایر اشخاص بورس انژی (انرژی ۳) و فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند. گروه بانک‌ها هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ٦۴ میلیون برگه سهم به ارزش ٢ هزار و ٨٢٥ میلیارد ریال داد و ستد شد و در معاملات امروز بورس تهران بیش از پنج میلیارد و ۶۳۰ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۹ هزار و ۹۵۵ میلیارد ریال و در بیش از ۴۳۴ هزار معامله داد و ستد شد.

 

 

یادآور می شود: روز گذشته (سه شنبه 19 بهمن) شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۶۷۰۱ واحدی معادل ۰.۵۳ درصد، به یک میلیون و ۲۸۱ هزار و ۱۶۹ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۱۳۲ واحدی به ۱۷ هزار و ۵۰۶ واحد رسید. شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۱۶۵۳ واحدی معادل ۰.۵۳ درصد، به رقم ۳۱۶ هزار و ۱۵۴ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با  افزایش ۱۶۳۴ واحدی، عدد ۳۲۵ هزار و ۶۲۱ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۰۲۵ واحدی به رقم ۲۰۴ هزار و ۳۲۵ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۹۱۲۵ واحد افزایش را رقم زد و به  سطح یک میلیون و ۶۴۸ هزار و ۳۸۹ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۶۸۶۶ واحد افزایش به رقم ۹۸۰ هزار و ۶۸ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۷۴۳۸ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۴۵۱ هزار و ۷۲ واحد را به نمایش گذاشت.

 

بنابراین گزارش، در معاملات روز گذشته بورس تهران، نمادهای معاملاتی ومعادن، فارس، وبملت، خودرو و کچاد با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فولاد، فملی و کالا تاثیر منفی در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار روز گذشته بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد کالا(ذغال‌سنگ‌ نگین‌ ط‌بس‌ ) با ۵ درصد رشد و پس از آن، نمادهای ولکار، وساخت، وبملت و کساوه بود. همچنین نماد معاملاتی غشصفا(شیرپاستوریزه‌پگاه‌اصفهان‌) با ۴.۷۸ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای دپارس، غالبر، سیلام و ولصنم قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۵۸۸ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۵۹ هزار و ۸۷۷ نوبت معامله و به ارزش ۳۵ هزار و ۹۵۴ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

کد خبر 1143445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha