اعلام  جزئیات مراسم ۲۲ بهمن شهر تهران/تولید سوخت با غنا‌های مختلف برای ما مانند آب خوردن است

تاکید ایران و فنلاند بر مقابله با تروریسم، جزئیات مراسم ۲۲ بهمن شهر تهران اعلام شد، تاکید مخبر بر ارتقاء وضعیت بهداشت و درمان استان البرز، تولید سوخت با غنا‌های مختلف برای ما مانند آب خوردن است برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، تاکید ایران و فنلاند بر مقابله با تروریسم،  جزئیات مراسم ۲۲ بهمن شهر تهران اعلام شد، تاکید مخبر بر ارتقاء وضعیت بهداشت و درمان استان البرز، تولید سوخت با غنا‌های مختلف برای ما مانند آب خوردن است از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در چهارشنبه ۲۰ بهمن است.

انقلاب اسلامی نظام دوقطبی کمونیسم- لیبرالیسم حاکم برجهان را به چالش کشید

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی روز چهارشنبه در پیامی به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی آورده است: انقلاب اسلامی ایران به رهبری بزرگ مردی از تاریخ تشیع، حضرت امام خمینی(ره) و با همراهی و حمایت آگاهانه مردم پرشور و انقلابی ایران، هیمنه‌ پوشالی استبداد طاغوتی پهلوی را با تکیه بر تعالیم اسلام ناب محمدی درهم شکست و در جهان الحاد و دین ستیز قرن بیستم، نظام دوقطبی کمونیسم- لیبرالیسم حاکم برجهان را به چالش کشید و نوید آزادی و استقلال ملت بزرگ ایران و ملل مسلمان و مستضعف جهان را در جهان طنین انداز کرد.

وی ادامه داد: انقلاب شکوهمند اسلامی در چهل و سه سال گذشته به رغم تحریم‌ها، تهدیدها، فشارها و شبیخون گسترده فرهنگی به پیشرفت‌های چشم‌گیر و دستاوردهای ارزشمندی دست یافته است. استقلال و اقتدار، پیشرفت پرشتاب در عرصه‌های مختلف علوم و فناوری‌ها و دستیابی به جایگاه قدرت منطقه‌ای از جمله دستاوردهای افتخارآفرین انقلاب اسلامی ایران بوده است.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: دشمنان زخم خورده که تحمل انوار الهام بخش انقلاب اسلامی را نداشتند با این انقلاب الهی و مردمی به مقابله پرداختند و توطئه‌های گوناگونی را طراحی و اجرا کردند، اما در پرتو عنایات الهی، رهبری حکیمانه امامین انقلاب و بصیرت و مقاومت مردم غیور ایران، پی در پی با شکست و ناکامی مواجه شدند.

وی افزود: امروز نیز با شکست راهبرد فشار حداکثری، دشمن با اتکا به امپراتوری شیطانی رسانه‌ای در مقابله با انقلاب اسلامی به راهبرد تحریف در جنگ روایت‌ها روی آورده است.

امیر موسوی با بیان اینکه بدون تردید استحکام، بالندگی و پیشرفت انقلاب اسلامی در پرتو رهبری حکیمانه امامین انقلاب و استقامت و پایداری ملت سربلند ایران اسلامی حاصل شده است، اضافه کرد: این پیروزی‌های بزرگ، مرهون ایثار شهدا و ایثارگران والامقامی است که در راستای آرمان‌های انقلاب اسلامی تا بذل جان ایستادند.

فرمانده کل ارتش در ادامه پیام یادآور شد: سجده شکر بر آستان الهی می‌ساییم که ما را از ظلم طاغوت نجات داد و از نعمت انقلاب اسلامی برخوردار کرد.  به ارواح شهیدان و روح بلند بنیانگذار جمهوری اسلامی درود می‌فرستیم و در مقابل تمامی ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدا ادای احترام می‌کنیم.

 

تاکید ایران و فنلاند بر مقابله با تروریسم و گسترش همکاری‌های حقوقی و قضائی

کاظم غریب آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، با فروم امس برگر، مدیرکل آفریقا و خاورمیانه وزارت امور خارجه فنلاند دیدار و گفت‌وگو کرد.

غریب آبادی در این دیدار ضمن تشریح سیاست‌های حقوق بشری و دیپلماسی قضائی جمهوری اسلامی ایران، آمادگی تهران برای گفتگوهای حقوق بشری و همکاری‌های حقوقی و قضائی با کشور فنلاند را اعلام کرد.

دبیر ستاد حقوق بشر از رویکرد سیاسی برخی کشورها به مقوله حقوق بشر و اعمال استاندارهای دوگانه و گزینشی به حقوق بشر انتقاد کرد و افزود: متاسفانه برخی کشورها از حقوق بشر به عنوان ابزاری سیاسی علیه سایرین استفاده می‌کنند.

وی ابراز امیدواری کرد فنلاند در دوران جدید عضویتش در شورای حقوق بشر، رویکرد حرفه‌ای و مستقل را اتخاذ نماید.

در ادامه، طرفین بر مقابله با پدیده شوم تروریسم که حقوق بشر را در دنیا با تهدید مواجه می‌کند و همچنین حمایت از حقوق بشر گروه‌های آسیب‌پذیر مانند زنان، کودکان و افراد دارای معلولیت، تاکید کردند.

طرف فنلاندی نیز در این دیدار ضمن قدردانی از حمایت ایران از عضویت فنلاند در شورای حقوق بشر، از گسترش گفتگوهای تخصصی حقوقی و قضائی و تبادل تجربیات دو کشور در این زمینه، استقبال کرد.

 

جزئیات مراسم ۲۲ بهمن شهر تهران اعلام شد

برنامه های یوم الله ٢٢ بهمن در شهر تهران و شهرستان های این استان بصورت خودرویی خانوادگی و موتوری انجام می شود. بر این اساس از ساعت ۹:۳۰ صبح ٢٢ بهمن حرکت خودرویی و موتوری از مبادی اعلام شده آغاز و همه در مسیر اصلی میدان امام حسین(ع) به سوی میدان آزادی قرار خواهند گرفت.

 

بنابراین گزارش، از ساعت ۹:۳۰ صبح روز ۲۲ بهمن، تریبون میدان آزادی به اجرای برنامه ها خواهد پرداخت که قرائت قرآن، اجرای سرود توسط گروه های سرود و رزم نوازان ارتش، مداحی حماسی توسط میثم مطیعی، قرائت قطعنامه و انجام عملیات چتر بازان از جمله برنامه ها خواهد بود که به صورت مستقیم از رادیو ایران و رادیو انقلاب پخش می شود.

 

این گزارش می افزاید: به دلیل شرایط کرونایی ایستگاه های صلواتی برگزار نمی شود ولی در طول مسیر ایستگاه های فرهنگی جهت اجرای سرود و نمایش دستاوردهای انقلاب وبرنامه های فرهنگی برپا خواهد شد.

 

تاکید مخبر بر ارتقاء وضعیت بهداشت و درمان استان البرز

جلسه هماهنگی سفر استانی رییس جمهور به استان البرز عصر روز(سه شنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد. حمد مخبر در این جلسه با اشاره به گزارش وزیر بهداشت در خصوص وضعیت بهداشت و درمان استان البرز، بر لزوم ارتقاء وضعیت بهداشت و درمان و احداث، تکمیل و تجهیز مراکز درمانی مجهز این استان تاکید کرد.

 

معاون اول رییس جمهور همچنین با تاکید بر اهمیت آرامش وآسایش روانی مردم، خواستار توجه هرچه بیشتر به عمران شهری در استان البرز و نیز انتقال زندان‌ها از محیط شهری به بیرون از شهر شد.

 

در این جلسه که معاون اجرایی رییس جمهور، استاندار البرز، وزرای بهداشت درمان و آموزش پزشکی، ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیرو، آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، راه و شهرسازی، معاون علمی و فناوری رییس جمهور، رییس سازمان حفاظت محیط زیست، معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور نیز حضور داشتند، مهمترین طرح‌های اولویت دار دستگاههای اجرایی برای استان البرز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

در این نشست که رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و مدیران عامل بانکها نیز حضور داشتند، پس از بحث و تبادل نظر، تصمیمات لازم برای تامین اعتبار جهت اجرای طرح ها و پروژه های اولویت دار استان البرز اتخاذ شد.

 

برنامه ریزی برای خارج کردن زندانها از محیط شهری در استان البرز و توجه به عمران شهری در این استان از موضوعاتی بود که در این جلسه مورد تاکید قرار گرفت.

 

تولید سوخت با غنا‌های مختلف برای ما مانند آب خوردن است

محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی شب گذشته (سه شنبه 19 بهمن) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به تولید سوخت ۲۰ درصد برای رآکتور تهران گفت: امروز تولید سوخت با غنا‌های مختلف برای ما مانند آب خوردن است. نخستین گام برای اینکه بتوانیم فناوری هسته‌ای را در همه ابعاد زندگی مردم گسترش دهیم انجام مطالعات و برنامه ریزی برای پیشبرد تأثیرگذاری این فناوری از طریق پرتودهی محصولات کشاورزی، مواد غذایی و صنعتی است.

 

وی با اشاره به اینکه با مطالعات جامعی که با استفاده از مطالعات وزارت جهاد کشاورزی و وزارت راه و شهرسازی در تعامل مؤثر و فشرده انجام شد پهنه کشور به ۱۲ منطقه برای پرتودهی تقسیم شد، افزود: اکنون این سند، تهیه و دستور کار آن مشخص شده است و اجرای آن با به بکار گیری شرکت‌های دانش بنیان آغاز می‌شود.

 

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه در گام دوم، تعامل و ایجاد زمینه برای گفتگوی صنایع غذایی و کشاورزی با شرکت‌های دانش بنیان در زمینه ایجاد سلامت محصولات، پیشگیری از آفت زدگی و بالا بردن ظرفیت ماندگاری و انبارداری آن‌ها بود که منتهی به تفاهم نامه‌هایی در این زمینه شد، افزود: در گام سوم، بومی سازی تجهیزات پرتودهی را به سرعت آغاز کردیم، زیرا به دلیل تحریم ها، این تجهیزات را به ما نمی‌دهند بنابراین نهضتی که در غنی سازی ایجاد شده بود امروز نیز نهضت جدیدی برای سامانه‌های پرتابل و استقراری در قالب پرتودهی در دستور کار قرار داده ایم.

 

وی با بیان اینکه از مرداد سال آینده، نخستین سری آن‌ها را در مراکزی که طرف‌های مشارکت ما و با اولویت بالا هستند به کار می‌گیریم و این موضوع با سرعت تصاعدی پیش می‌رود، گفت: ۱۲ قطب پرتودهی کل کشور را دربر می‌گیرد. این مناطق شامل مراکزی که به عنوان بارانداز‌های بزرگ و محل تبادل کالا هستند، مراکز جهاد کشاورزی که کانون‌های مرکزی تولید محصولات باغی و زراعی هستند و مراکزی که وزارت راه و شهرسازی معرفی می‌کند است.

 

اسلامی با بیان اینکه در جایی سرمایه گذاری می‌کنیم که بیشترین بازدهی را داشته باشد، افزود: پرتودهی گاما، آفت پذیری محصول را از بین می‌برد و شتاب دهنده‌های صنعتی برای ماندگاری آن‌ها در ساختارشان تغییر ایجاد می‌کند.

 

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه در استان یزد بخشی از محصولات صنعتی مانند سیم و کابل و برخی از محصولات کشاورزی به وسیله پرتودهی، مقاومت و بازدهی بیشتری در مقایسه با محصولات مشابه دارند که این می‌تواند افزون بر ایجاد بازار‌های بهتر به صادرات آن‌ها کمک کند، افزود: متأسفانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ملت ما از حقوق حقه خود که آژانس بین المللی انرژی اتمی وظیفه داشت آن‌ها را رعایت کند به دلیل برخورد گزینشی با کشور‌ها بهره کافی را نبرد.

 

 

کد خبر 1143448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha