بصیرت انقلابی بین المللی از دستاوردهای انقلاب اسلامی در دنیا/ تفکر و تربیت انقلابی مستضعفان از برکات انقلاب است

حجت الاسلام حمیدی با بیان اینکه امروز مستضعفان انقلابی تربیت و فکر می کنند و شاهد شکل گیری این روحیات در دل کشورهای آزاده دنیا هستیم گفت: بصیرت انقلابی بین المللی از دستاوردهای انقلاب اسلامی به رهبری امام (ره) هدایت و حمایت های رهبر انقلاب است

خبرگزاری شبستان _ گروه سیاسی_ فرزانه تهجا: انقلاب به معنای تحوّل سریع، شدید و بنیادین ناشی از وقوع طغیان عموم مردم در اوضاع و احوال سیاسی جامعه و در نتیجه، جایگزینی یک نظام سیاسی، حقوقی و اقتصادی به‌جای نظام دیگر است با این تعریف انقلاب اسلامی با تکیه بر الگوی اسلامی و الگوبرداری از قیام امام حسین (ع) به رهبر یکی از مراجع بزرگ شیعه در قرنی که تمام افکار و عقاید رهبران در دولتها و حکومتها به سمت سکولار و بی دینی هدایت شده به پیروزی رسید و توانست الگوی نوینی از دولت و حکومت داری بر مبنای مردم سالاری دینی را در دنیا به نمایش بگذارد. در همین رابطه گفتگویی با سید طاهر حمیدی، امام جمعه شهر میانرود به شرح زیر ارایه می شود.

 

ویژگی دهه فجر 1400 را توضیح بفرمایید؟

دهه فجر انقلاب اسلامی امسال معطر به عطر تولد حضرت زهرا (س) و حضرت علی (ع) است. با تبریک این ایام باید بگوییم که وضعیت دهه فجر امسال متفاوت از دهه های گذشته است و با فروکش کردن شیوع کرونا می توان با مراقبت وارد فضای اجتماعی شویم و ایام الله دهه فجر را برای نسل جوان و نوجوان بیشتر تبیین کنیم تا بتوانند از انقلاب اسلامی بیشتر الگوبرداری کنند. از سوی دیگر با روی کار آمدن دولت انقلابی و تلاش این دولت در رفع محرومیت، خدمت رسانی و گره گشایی های اقتصادی از دیگر ویژگی های دهه فجر امسال است.

 

  پیروزی انقلاب چه الگوها و ارزشهایی در جامعه ترویج کرد؟

پاسداری، گذشت،فداکاری، ولایت مداری، غیرت و مردانگی، همت و تلاش، مقاومت، شجاعت، ایثار همگی الگوهایی بودند که با پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام (ره)  در جامعه و جهان احیا شد و در پی آن با استمرار و تاکید از سوی رهبر انقلاب و تفکرات راهبردی ایشان تا به امروز انتقال یافته است.

 

انقلاب اسلامی چه نوع الگویی را برای ملت های دنیا ترسیم کرد؟

ما برکات انقلاب بهمن 57 را هرگز از خاطره مان فراموش نمی کنیم. انقلاب اسلامی با الگوبرداری از نهضت حسینی و علوی، فاطمی آغاز شد و امروز این الگو به خوبی با صدور انقلاب به سایر کشورهای اسلامی و دنیا با تلاش های بنیانگذار انقلاب اسلامی  و رهبر انقلاب برای تمام ملت ها ترسیم شده  و شاهد در منطقه و جهان هستیم.

 

یکی از الگوبرداری های ملت های اسلامی از پیروزی انقلاب اسلامی این است که جبهه مقاومت اکنون در تمام مراحل پیروز میدان است و این ناشی از الگوبرداری از جوشش انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی و پس از آن رهبر انقلاب در تمام کشورهای اسلامی است.

 

در مورد دستاوردهای انقلاب اسلامی توضیح بفرمایید؟

اگر بخواهیم دستاوردهای انقلاب را مورد توجه قرار دهیم، باید بگوییم که انقلاب اسلامی با توجه به اینکه زمان پیروزی زیر چکمه استکبار بود اما اکنون استکبار جهانی از انقلاب وحشت دارد و عقب نشینی آمریکا از افغانستان، عراق و سوریه ناشی از برکات و دستاوردهای انقلاب و اندیشه های امام (ره) و رهبر انقلاب است. این جوشش و الگوگیری از انقلاب اسلامی موجب شد تا آمریکا از مواضع خود از منطقه عقب نشینی کند. پیشرفت و موفقیت در مذاکرات همگی ناشی از برکات انقلاب است. الهام تمام مستضعفان از کشور ایران و انقلاب اسلامی از دستاوردهای دیگر انقلاب اسلامی محسوب می شود و هرچه امام در سال 57 ترسیم کرده است به لطف خدا در حال شکل گیری است.

 

پیشرفت های نظامی را چگونه می توانیم توصیف کنیم ؟

در مورد پیشرفت نظامی باید بگوییم در زمان طاغوت در موضوع تجهیزات و حتی به روزرسانی ، نگهداری و تجهیز تسلیحات نظامی متکی به خارجی ها و مخصوصا امریکا بودم و زمانی هیچ پیشرفت نظامی دیده نمی شد اما اکنون با توجه به پیشرفت و توسعه کشور شاهد پیشرفت های نظامی زیادی در حوزه موشکی، پهباد و سایر ملزومات نظامی هستیم. در دوران جنگ تحمیلی در 300 کیلومتری مقابله با دشمن اسلحه ای به شکل واقعی در برابر دشمن تا بن دندان مسلح در دست نداشتیم، شاید تنها به چند عدد نارنجک آنهم برای استفاده در موارد ضروری قناعت می شد اما روحیه مقاومت و شجاعت ملت ایران توانست دشمن تا بن دندان مسلح را شکست دهد و اجازه ورود استکبار به کشور را ندهد.

 

انقلاب اسلامی چه نوع رویکردی را برای مستضعفان جهان ترسیم کرد؟

مهمترین نکته در پیروزی انقلاب این است که امروز انقلاب اسلامی الگویی موفق برای تمام مردم با بصیرت جهان است و بینش مردم مستضعف جهان تا اندازه ای رشد کرده است که امروز می توانیم بگوییم که بیداری ملت ها به شکل گسترده ای به چشم می خورد. امروز مستضعفان انقلابی تربیت می شوند و انقلابی فکر می کنند و شاهد شکل گیری روحیات در دل کشورهای آزاده دنیا هستیم. ممکن است این تفکر انقلابی حتی در پایتخت آمریکا نیز از سوی برخی از مستضعفان به چشم بخورد. امروز در میان ملت های آزاده شاهد بصیرت انقلابی بین المللی هستیم که این مهم نیز از دستاوردهای انقلاب اسلامی به رهبری امام (ره) هدایت و حمایت های رهبر انقلاب است.

 

مهمترین اولویت انقلاب در دهه چهارم  را توضیح بفرمایید؟

 

از مهمترین اولویت های انقلاب در دهه چهارم می توانیم بگوییم که اولویت های معیشتی مردم باید سرلوحه دولت ها قرار بگیرد. تاکنون ما در جبهه سیاسی، فرهنگی و اقتصادی پیروز بوده ایم اما هدف دشمنان فروپاشی نظام جمهوری اسلامی است و اکنون نیز شاهد جانفشانی بسیاری از مسئولان برای توجه به اولویت های مردم هستیم.

 

امروز مهمترین میدان مبارزه دشمن با توجه به اولویت های انقلاب در دهه چهارم چیست؟

امروز دشمن وارد جنگ پیچیده اقتصادی شده است و باید مسئولان در نظام اسلامی به فکر آن باشند تا معیشت مردم را گره گشایی کنند تا مردم با آسودگی خاطر در برابر دشمنان قسم خورده انقلاب پایدار و مقاوم باقی بمانند. اگر نتوانیم مشکلات معیشتی و اقتصادی و محرومیت زدایی را برطرف کنیم ممکن است با چالش های جدی مواجه شویم و این توصیه را به مسئولان نظام می کنیم تا برای الگوبرداری نسل های آینده از انقلاب و احیای روحیه ایثار و مقاومت و نهادینه شدن این فرهنگ به اولویت های مردم توجه و دقت داشته باشند.

 

 

کد خبر 1143487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha