استان اصفهان سفید پوش شد/ نواختن زنگ انقلاب و رژه موتوری

همزمان با آغازین روز دهه فجر انقلاب اسلامی استان اصفهان سفید پوش و نصف جهان نخستین برف زمستانی را تجربه کرد.

خبرگزاری شبستان-اصفهان: بارش برف و باران که در هفته های گذشته مناطق غربی استان اصفهان را فراگرفته بود از شامگاه روز دوشنبه(11بهمن ماه) سراسر این استان را فراگرفته و بخش زیادی از مناطق شاهد بارش برف بودند.

نصف جهان که در زمستان های چند سال گذشته بارش برف را شاهد نبود امسال نخستین برف زمستانی را تجربه کرد.

 

بارش برف و کاهش دما در مناطق غربی استان باعث تعطیلی مدارس شد و مسیرهای موصلاتی آن مناطق با محدودیت تردد روبرو است.

بازگشایی مسیر جاده های ارتباطی اصلی با تلاش نیروهای راهداری در حال انجام می باشد و راه های فرعی نیز با کمک دهیاری ها نیز بازگشایی انجام خواهد شد.

 

رعایت نکات ایمنی در حین رانندگی در مسیرهای جاده ای استان اصفهان مورد تاکید پلیس راه و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای است تا از بروز حوادث ناشی از یخ زدگی معابر کاهش یابد.

 

*توصیه پلیس راه در تردد از جاده های بیرون شهری

رئیس پلیس استان اصفهان از رانندگان خواست تا از سفرهای غیر ضروری تا کاهش بارش و بازگشایی مسیرهای جاده ای خوداری کنند.

سرهنگ «اصغر زارع« افزود: در صورت ضرورت سفر در محورهای دارای بارش برف رعایت نکات ایمنی‏‌، داشتن زنجیر چرخ، کنترل سیستم گرمایش و موتوری خودرو ضروری است.

 متاسفانه در ساعت اولیه صبح امروز اتوبوس سرویس یکی از مناطق صنعتی درآزاد راه معلم در منطقه نزدیک به شاهین شهر با یک خودرو پراید برخورد و 12 نفر مجروح شدند.

بر اساس اعلام مرکز فوریت های پزشکی 115 استان اصفهان حال مصدومین مساعد است.

 

*بازگشایی آب رودخانه زاینده رود

بر اساس تصمیم کمیته سازگاری با خشکسالی با توجه به میزان بارندگی های اخیر و افزایش ورودی سد زاینده رود، از امروز آب سد زاینده رود برای کشاورزان شرق اصفهان به مدت 12 روز باز شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان در این خصوص گفت: آب مورد نیاز مصرفی مردم که همان خط قرمز مدیریت آب سد زاینده رود است رعایت خواهد شد.

«مهران زینلیان« خاطرنشان کرد: در مدت 12 روز آب مورد توافق به کشاورزان داده خواهد شد و پس از آن بسته می شود و تصمیم گیری برای بازگشایی دیگر در کارگروه مخصوص خود انجام می شود.

 

*زنگ انقلاب در مدارس و رژه موتوری 12 بهمن

یکی از برنامه مورد پیش بینی برای روز 12 بهمن ماه رژه موتوری و زنگ انقلاب همزمان با سالروز ورود تاریخی رهبر کبیر انقلاب اسلامی بود که در مناطق برفی انجام نشد و در قالب پخش آهنگ و مانور ماشینی صورت گرفت.

در بخشی از مناطق استان هم این برنامه با حضور مقامات نظامی، انتظامی و مسئولان کشوری صورت گرفت.

کد خبر 1143516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha