اعزام زائران عتبات عالیات استان فارس به نجف اشرف همزمان با آغاز دهه فجر

پس از حدود ۲ سال وقفه به علت محدودیت های کرونایی با برنامه ریزی سازمان حج و زیارت فارس و هماهنگی و همکاری مسئولان استانی، پروازهای عتبات عالیات از فرودگاه «شهید آیت الله دستغیب» شیراز همزمان با آغاز دهه فجر راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، نخستین پرواز اعزام زائران عتبات عالیات استان فارس به نجف اشرف بامداد امروز (سه شنبه 12 بهمن) با حضور استاندار فارس، معاون استاندار، مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس و مدیر حج و زیارت استان فارس از فرودگاه «شهید آیت الله دستغیب» شیراز انجام شد.

نخستین گروه زائران اعزامی به عتبات عالیات در این پرواز از سه ساعت قبل از  پرواز  در سالن انتظار فرودگاه با رعایت فاصله اجتماعی و  پروتکل های بهداشتی حضور داشتند.

«محمدهادی ایمانیه»، استاندار فارس با حضور در فرودگاه «شهید آیت الله دستغیب شیراز» از روند اعزام و خدمات رسانی به زائران عتبات عالیات فارس بازدید کرد و از تلاش مدیرکل حج و زیارت استان و  مدیرکل فرودگاهه ای فارس و دست اندرکاران در خدمات رسانی به زائران عتبات عالیات  قدردانی کرد.

«علیرضا زینلی»، در جمع  زائران مشرف به نجف اشرف-کربلای معلی گفت: برگزاری نخستین پرواز پس از این مدت همزمان با دهه مبارک فجر مایه خرسندی است.

مدیر حج و زیارت فارس ادامه داد: زائرین عتبات عالیات، سفیران و نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در کشور عراق هستند و با عنوان «کاروان حرم تا حرم» عازم این سفر معنوی می‌ شوند.

وی اضافه کرد: لازم است تا زائران طوری برنامه ریزی کنند که از این سفر زیارتی نهایت بهره معنوی را ببرند و به دعا و زیارت بپردازند.

«غلامرضا کریم آقایی»، مدیرکل فرودگاه های فارس در جمع این زائران گفت: فرودگاه شهید «آیت الله دستغیب» شیراز برای ارائه خدمات مطلوب، امنیت و تکریم زائران عتبات عالیات آمادگی کامل دارد.

«علیرضا پاک فطرت»، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی نیز از روند اعزام اولین گروه پروازی زائران عتبات عالیات به عراق بازدید کرد.

خاطر نشان می شود، پس از حدود 2 سال وقفه به علت محدودیت های کرونایی با برنامه ریزی سازمان حج و زیارت و هماهنگی و همکاری مسئولان استانی، پروازهای عتبات عالیات راه اندازی شد و اولین گروه از زائران حرم مطهر حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) با پرواز شیراز-نجف  بامداد امروز و همزمان با نخستین روز از دهه پر فروغ فجر به نجف اشرف اعزام شدند.

کد خبر 1143536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha