برگزاری جشن انقلاب در ۴۳۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد کردستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از برگزاری جشن انقلاب در ۴۳۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد شهری و روستایی سطح استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، عبید رستمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی گرامیداشت دهه فجر انقلاب استان کردستان، اظهار داشت: بهترین ابزار برای انتقال مفاهیم و ارزش های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس زبان هنر و تولید آثار هنری و فرهنگی از جمله ساخت و اکران فیلم، برگزاری نمایشگاه های هنرهای تجسمی و اجرای موسیقی و سرود  با موضوع انقلاب و دفاع مقدس است.

 

وی افزود: بر این اساس برنامه ها و جشنواره های فرهنگی، هنری، رسانه ای و قرآنی ویژه گرامیداشت و یادآوری خاطرات دوران انقلاب و دفاع مقدس در سطح استان تدارک دیده شده است.

 

رستمی اضافه کرد: برگزاری و اکران همزمان چهلمین جشنواره فیلم فجر در استان، جشن ملی انقلاب در کلیه شهرستان های تابعه همراه با موسیقی و نمایش های طنز، اجرای کنسرت موسیقی از جمله بخشی از برنامه های مهم دهه فجر انقلاب اسلامی در استان است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن اشاره به نامگذاری روزهای دهه فجر مزین به ارزش ها و مفاهیم اسلامی انقلاب، اذعان داشت: اجرای جشن انقلاب در هشت روستای هدف شهرستان سنندج با همکاری فرمانداری، بخشداران و دهیاران روستاهای مذکور، اجرا 5 گروه نمایشی در چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر کشور، سلسله نشست های بصیرتی و گفتمانی فرهنگی با موضوع انقلاب و برگزار نمایشگاه هنرهای تجسمی بصورت حضور و مجازی از جمله برنامه های دیگر این ایام است.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان تصریح کرد: با واکسیناسیون عمومی در سطح استان امکان برگزاری و حضور حداکثری مردم در مراسمات فراهم شده است لذا باتدابیر اندیشیده شده در برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه ها هم رعایت هوشمندانه پروتکل های بهداشتی مدنظر بوده و هم بخشی از برنامه های و جشن ها بصورت مجازی تقدیم مردم استان کردستان خواهد شد.

 

ایشان به برگزاری نمایشگاه مجازی هنر انقلاب اسلامی اشاره و گفت: محفل بزرگ انس با قرآن در مسجد قبای سنندج، برگزاری 43 محفل انس با قرآن در سطح استان، برگزاری جشن انقلاب در 430 کانون فرهنگی و هنری مساجد شهری و روستایی سطح استان، برگزاری ششمین همایش سیمای زن انقلابی ویژه جایزه شهیده فاطمه اسدی  و همچنین نمایشگاه مجازی از عکس های تاریخی دوران انقلاب در فضای مجازی متناسب با روزهای انقلاب و شعار آن روز از جمله برنامه های دیگر این ایام است.

 

رستمی در پایان یادآور شد: علاوه بر برنامه های و جشنواره های موضوعی دهه فجر، مراسم تجلیل از بانوان اداره کل و شهدای هنرمند و شهدای انقلاب اسلامی، گلباران و عطرافشانی مزار شهدای سراسر استان و همچنین پایان بخش برنامه های ده فجر، برگزاری آیین اختتامیه دومین جشنواره کسب و کارها و محصولات فرهنگی استان کردستان (خه لات) از دیگر برنامه های گرامیداشت چهل وسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان فرهنگی کردستان است.

 

کد خبر 1143542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha