زنگ انقلاب در مدارس استان کردستان نواخته شد

همزمان با اولین روز از ایام الله دهه مبارک فجر و به مناسبت بزرگداشت سالروز ورود تاریخی حضرت امام خمینی ( ره ) به میهن اسلامی در ۱۲ بهمن سال ۱۳۵۷، زنگ انقلاب در مدارس استان کردستان به صدا در آمد.

 به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، مراسم نمادین گلبانگ انقلاب امروز سه شنبه 12 بهمن با حضور مسئولان، فرهنگیان و دانش آموزان در دبستان دکتر فانی ناحیه دو سنندج نواخته شد.

 

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در این مراسم با بیان اینکه انقلاب اسلامی به مردم ایران هویت، عزت و خودباوری بخشید، گفت: پیشرفت‌های امروز کشور در عرصه‌های مختلف حاصل تلاش جوانان و اعتماد به نفس مردم است.

 

رشید قربانی با تبریک چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به تشریح و تبیین چرایی شکل گیری انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن پرداخت.

 

وی خطاب به دانش آموزان با بیان اینکه کشور ما در طول 200 سال گذشته و قبل از انقلاب اسلامی به جهت سستی حکام، توسط ایادی استکبار همیشه به شکلی عزت ملی کشور مورد ظلم قرار گرفته است؛ گفت: در اواخر حکومت قاجار بود که در طول دو سال بیش از نیمی از جمعیت کشور به دلیل بی کفایتی حاکمان بر اثر گرسنگی از بین رفتند.

 

قربانی در ادامه به نمونه دیگری از تحقیر هویت دینی و ملی ایران قبل از انقلاب اسلامی اشاره کرد و تصویب لایحه ننگین کاپیتولاسیون در سال 42 توسط نظام سلطه را نمونه از تحقیر بارز مردم ایران برشمرد و اظهارداشت: براساس این لایحه ، اگر مستشاران آمریکایی هر تجاوزی در کشور ایران مرتکب می شدند، دادگاه های ایران صلاحیت محاکمه آنان را نداشت و فرد خاطی باید در کشور خود محاکمه می‌شد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح دستاوردهای نظام اسلامی در عرصه های مختلف پرداخت و در ادامه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) صادر شده است اشاره کرد و گفت: در این بیانیه رهبر معظم انقلاب، هفت توصیه را خطاب به مردم و به خصوص جوانان و نوجوانان کرده‌اند.

 

قربانی از بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان «منشور پویایی انقلاب اسلامی در دوره دوم» و نقشه راه نام برد و گفت: محور این بیانیه جوانان است و توانستن، باورمندی، داشتن روحیه اعتماد به نفس و امیدواری مهم ترین رویکرد‌های آن است.

 

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری خطاب به جوانان در خصوص خودباوری و اعتماد به نفس؛ خاطرنشان کرد: امروز خوشبختانه ایران اسلامی در همه عرصه ها به واسطه باورمندی و اعتماد به نفس جوانان جزو چند قدرت برتر دنیا است.

 

قربانی توجه به علم و پژوهش، معنویت و اخلاق و سبک زندگی ایرانی اسلامی را سه توصیه مهم مقام معظم رهبری به قشر جوان کشور در بیانیه گام دوم انقلاب عنوان و ابراز امیدواری کرد که همه در پیمودن مسیر انقلاب اسلامی با تمام توان حرکت کنیم.  

 

گفتنی است؛ همزمان با این مراسم ، آیین زنگ انقلاب در کلیه مدارس استان کردستان برگزار و ویژه برنامه‌هایی با حضور مسئولان و مقامات محلی در شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان برگزار و جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی با نواخته شدن زنگ انقلاب در مدارس آغاز شد.

 

کد خبر 1143569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha