افتتاح ۵۹۴ پروژه عمرانی در سطح خوزستان در ایام دهه فجر

خانچی از افتتاح ۵۹۴ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۶ هزار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان همزمان با دهه ایام فجر در سطح استان خوزستان خبر داد و گفت: با افتتاح این پروژه‌ها شاهد اشتغال‌‌زایی برای پنج هزار و ۷۶۴ نفر خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار خرگزاری شبستان از اهواز، «محمد خانچی» امروز (سه‌شنبه ۱۲ بهمن) در جمع خبرنگاران، با اشاره به پروژه‌های قابل افتتاح در دهه مبارک فجر امسال در سراسر شهرها و روستاهای خوزستان اظهار کرد: امسال مجموعا ۵۹۴ پروژه شامل ۳۲۲ پروژه روستایی و ۲۷۲ پروژه شهری در استان خوزستان افتتاح می‌شود.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان افزود: اعتبار هزینه‌شده برای اجرای پروژه‌های شهری پنج هزار میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و اعتبار هزینه‌شده برای اجرای پروژه‌های روستایی یک هزار میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است و در مجموع شاهد هزینه‌کرد ۶ هزار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان در این پروژه‌ها هستیم.

 

وی با بیان اینکه با افتتاح این ۵۹۴ پروژه در دهه فجر امسال شاهد اشتغال‌‌زایی برای پنج هزار و ۷۶۴ نفر خواهیم بود اضافه کرد: در این میان پروژه‌های حوزه برق با اعتباری بالغ بر ۲ هزار میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، حوزه پتروشیمی با اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و حوزه آب و فاضلاب با اعتباری بالغ بر ۶۶۰ میلیارد تومان را دارا هستند.

 

خانچی ابراز کرد: از نظر بیشترین تعداد پروژه‌های آماده افتتاح در میان دستگاه‌های اجرایی، شرکت توزیع نیروی برق استان با تعداد ۱۰۱ پروژه در رده اول دستگاه‌های اجرایی قرار دارد و پس از آن شرکت آب و فاضلاب استان با تعداد ۸۲ پروژه و سازمان جهاد کشاورزی با تعداد ۶۲ پروژه، قرار دارند.

 

وی با اشاره به بیشترین پروژه‌های آماده افتتاح میان شهرهای استان عنوان کرد: شهرستان اهواز با تعداد ۶۴ پروژه دارای بیشترین پروژه و پس از آن نیز دزفول با تعداد ۵۷ پروژه و باغملک با ۴۴ پروژه دومین و سومین شهرستان دارای بیشترین پروژه‌های آماده افتتاح هستند.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان در خصوص اعتبار هزینه‌شده برای اجرای این پروژه‌ها در شهرستان‌ها تصریح کرد: شهرستان بندرماهشهر با یک هزار میلیارد و ۶۵۵ میلیون تومان در رتبه اول شهرستان‌هایی است که بیشترین هزینه برای اجرای پروژه‌ها در آن انجام گرفته و شهرستان اهواز و آبادان نیز به ترتیب در رده‌های دوم و سوم قرار دارند.

 

کد خبر 1143619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha