دانشگاه شیراز می تواند به کارهای دانشگاه‌ های منطقه جهت بدهد

کلانتری گفت: دانشگاه شیراز پیشینه، پتانسیل و ایده‌ های درخشانی دارد و می تواند هادی و راهبر دانشگاه‌ های منطقه باشد و به کارهای دانشگاه‌ های منطقه جهت بدهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عبدالحسین کلانتری»، امروز (سه شنبه 12 بهمن) در جلسه هم ‌اندیشی با استادان دانشگاه شیراز گفت: دانشگاه شیراز پیشینه، پتانسیل و ایده‌ های درخشانی دارد و می تواند هادی و راهبر دانشگاه‌ های منطقه باشد.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: از دانشگاه شیراز انتظار داریم به کارهای دانشگاه‌ های منطقه جهت بدهد و نقش ستادی خود را در این عرصه به خوبی ایفا کند.

وی حوزه فرهنگ را پیچیده دانست و بیان کرد: فرهنگ می ‌تواند هسته تمدنی جوامع باشد و تمام کارهای روزمره مانند باورها، لباس پوشیدن، اسطوره ها، لالایی‌ ها و ... لایه هایی از فرهنگ هستند و مبحث تاثیرگذاری در میان اهالی فرهنگ همواره مطرح بوده است.

کلانتری ادامه داد: از ظرفیت کنش‌ گران موثر در لایه های مختلف مقوله پیچیده فرهنگ و ثمرات کارهای دانشجویان و استادان در این عرصه باید استفاده موثری داشته باشیم.

وی اضافه کرد: فناوری ها در باورها، رفتارها و اعتقادات ما تاثیر بسزایی دارند و شیوه زندگی در واقع رفتارهای نزدیک به باور است که مورد تایید ادبیات دینی قرار دارد و ادبیات دینی ما به رفتارها اهمیت می دهد.

کلانتری با تاکید بر لزوم توجه به فعالیت های فرهنگی و اجتماعی گفت: فعالیت های فرهنگی و اجتماعی استادان دانشگاه، اهمیت بسیاری دارد و فعالیت های اساتید در این زمینه باید دیده شود و وزیر به این موضوع توجه ویژه دارد.

کد خبر 1143625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha