دانش آموزان باید تاریخ انقلاب اسلامی را خوب مطالعه کنند

حجت الاسلام قریشی گفت: دانش آموزان باید تاریخ انقلاب اسلامی را خوب مطالعه کنند و باید علت قیام و تظاهرات گذشتگان را بدانند و ضروریاست تا بزرگان این حماسه را بازگویی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ارومیه، «حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی»،نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی ، روز سه شنبه (۱۲ بهمن ماه)، در آیین نواخته شدن زنگ انقلاب و آغاز جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی در مدرسه نیلوفر ارومیه افزود: دانش آموزان باید تاریخ انقلاب اسلامی را خوب مطالعه کنند و باید علت قیام و تظاهرات گذشتگان را بدانند و ضروریاست تا بزرگان این حماسه را بازگویی کنند.

وی ادامه داد: رژیم غاصب پهلوی با قلدری و زورگویی امام را از وطن خود تبعید کرده بود، اما با همیت و اتحاد مردم، امام با صلابت و احترام وارد کشور شدند و بعد از ۱۰ روز انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید.

حجت الاسلام قریشی یادآور شد: مردم جز با شعار الله و اکبر و رهبری داناچیزی نداشتند ولی با قدرت خدای تبارک و تعالی بر رژیم غاصب پیروز شدند.

وی بیان کرد: خداوند به پیامبران دستور داده تا ایامی که با عنایت و قدرت و یاری خداوند اتفاق افتاده است، تذکر داده و به نسل های آینده نیز یادآوری و منتقل کنند و ایام سالروز پیروزی انقلاب از این ایام است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به آیه پنجم سوره ابراهیم (ع) با بیان اینکه همه روزها، ایام الله است، گفت: خداوند در این روزها قدرت نمایی کرده و آیات خود را به مردم نشان داده است و یادآوری عنایات خداوند به ملت مسلمان ایران و ایام الهی همواره باید مد نظر باشد تا بدانند عنایت خداوند پشت کسانی است که دستور خداوند را رعایت می کنند.

وی بیان کرد: رژیم پهلوی با قلدری و قساوت و زورگویی امام خمینی (ره) را از وطن خود تبعید کرده بود اما با حمایت و اتحاد مردم، امام با صلابت، احترام و استقبال مردمی وارد کشور شدند و بعد از ۱۰ روز انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید.

 

کد خبر 1143651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha