اکران ۱۶ فیلم منتخب جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در خوزستان

چنانی با اشاره به برگزاری چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در خوزستان گفت: این جشنواره ۱۵ تا ۲۲ بهمن با نمایش ۱۶ فیلم منتخب در اهواز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «ناصر چنانی» امروز (سه‌شنبه 12 بهمن) در مراسم رونمایی از پوستر و نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون برگزاری چهلمین جشنواره فیلم فجر در اهواز، با تبرک فرا رسیدن ایام الله دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: برای انقلاب اسلامی هزینه‌ها سنگینی داده شده و استقلال و عزت امروز ملت ایران به واسطه خون شهدا و جانفشانی ایثارگران و خانواده‌های آنها به ارمغان آمده است.

 

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بر توجه به دستاوردهای فرهنگی و هنری انقلاب اسلامی تاکید کرد و افزود: آنچه امروز در عرصه فرهنگی تولید می‌شود در جهت امیدبخشی بوده و تولیداتی است که بتوان ارزش‌های معنوی و انسانی را در جامعه گسترش داد.

 

وی اضافه کرد: بیشتر تولیدات ما با استفاده و بهره‌مندی از مفاهیم قرآنی و اهل بیت (ع) انجام می‌شود که بسیار ارزشمند هستند به گونه‌ای که در جشنواره‌ها و رویدادهای ملی و بین‌المللی خارج از کشور، تولیدات، آثار و کالاهای فرهنگی و هنری هنرمندان ما بیشتر مورد توجه و استفاده قرار می‌گیرد.

 

چنانی با اشاره به برگزاری چهلمین جشنواره فیلم فجر و رونمایی از پوستر این جشنواره در استان خوزستان تصریح کرد: استان خوزستان همانند سال‌های گذشته در اکران فیلم‌های برتر جشنواره پیش قدم بوده است.

 

وی با بیان اینکه اکران فیلم‌ها از 15 تا 22 بهمن در سه سینمای اکسین، ساحل و هلال اهواز و در 2 سانس 18:30 و 20:30 انجام می‌شود عنوان کرد: یک هزار و 680 صندلی برای هر سانس آماده شده و روزانه 6 سانس فیلم نمایش داده می‌شود و در مجموع به طور جمعی 10 هزار و 80 صندلی در روز برای هر سانس در نظر گرفته شده است.

 

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به اینکه 16 فیلم در سینماهای اهواز اکران می‌شود ابراز کرد: برای اولین بار برخی فیلم‌ها در مناطق محروم و کم‌برخوردار هم به صورت سیستم سیار نمایش داده می‌شود.

 

وی نشست‌های نقد و بررسی، تجلیل از هنرمندان و پیشکسوتان سینمایی در استان و برگزاری کارگاه‌های آموزشی را از جمله برنامه‌های جنبی این جشنواره عنوان کرد و گفت: فروش بلیط جشنواره به صورت غیرحضوری و از طریق سایت‌های ایران تیک، سینما تیکت، گیشه 7 و سمفا انجام می‌شود.

 

چنانی با بیان اینکه اکران فیلم‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود تاکید کرد: اختصاص ظرفیت سالن‌ها با همکاری سایت‌های مجاز، نشانه‌گذاری صندلی‌ها، استفاده از سیستم تهویه و باز بودن درب ورود و خروج جهت حرکت هوا در طول نمایش فیلم، رعایت فاصله زمانی مناسب در بین 2 سانس، جلوگیری از ازدحام تماشاچیان هنگام خروج از سالن و ... از جمله این اقدامات است.

 

وی با اشاره به اینکه امیدواریم بتوانیم در بهترین شرایط ممکن آخرین تولیدات سینمایی را نمایش دهیم تا مردم بتوانند از آنها بهره‌مند شوند بیان کرد: از استان خوزستان سه گروه نمایشی در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجرحضور دارد.

 

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ادامه داد: قبل از آغاز دهه فجر نیز چند رویداد جهت پیشنواز این ایام در شهرهای مختلف خوزستان برگزار شد که از جمله آنها برگزاری چهاردهمین جشنواره ملی کودک و نوجوان در دزفول است که تا 15 بهمن ادامه دارد.

 

وی از هشتمین هفته فیلم و عکس اهواز خبر داد و اذعان کرد: این رویداد امسال در قالب جشنواره 3 تا 8 بهمن با حضور 50 اثر از فیلم‌سازان خوزستان اجرا شد و در کنار آن نمایشگاه عکسی با 25 اثر از 16 هنرمند عکاس استان برپا و نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی نیز برگزار شد.

 

چنانی با بیان اینکه روز گذشته نیز نمایشگاه «از عشق تا نستعلیق» در شهرستان ماهشهر افتتاح شد خاطر نشان کرد: شبانه‌های موسیقی در شهرستان‌های ایذه و شوش، اجرای نمایش خیابانی در شهرستان مسجدسلیمان و ... از دیگر برنامه‌هایی است که در بهمن‌ماه برگزار شده است.

 

وی یاد آور شد: فیلم‌های در نظر گرفته شده برای اکران در اهواز «خائن کش» مسعود کیمیایی، «ملاقات خصوصی» امید شمس، «لایه‌های دروغ» رامین سهراب، «ماهان» حمید شاه‌حاتمی، «مرد بازنده» محمدحسین مهدویان، «هناس» حسین دارابی، «بدون قرار قبلی» بهروز شعیبی، «بیرو» مرتضی‌علی عباس‌میرزایی، «شب طلایی» یوسف حاتمی‌کیا، «موقعیت مهدی» هادی حجازی‌فر، «شادروان» حسین نمازی، «نمور» داوود بیدل، «شهرک» علی حضرتی، «علف‌زار» کاظم دانشی، «دسته دختران» منیر قیدی و «ضد» امیرعباس ربیعی هستند.

 

کد خبر 1143712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha