تربیت نسل انقلابی، یکی از مهمترین وظیفه کانون مساجد است

حجت الاسلام اباذر بیگی گفت: تربیت نسل انقلابی، یکی از مهمترین وظیفه کانون های مساجد است که باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ارومیه، «حجت الاسلام اباذر بیگی»، در دیدار با «الهامی»، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر، گفت: بر ضرورت داشتن فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، در همه سطوح به ویژه شهرستان ها، برای توسعه برنامه های فرهنگی از مسایل مورد تاکید است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد آذربایجان غربی افزود: هم اکنون بیش ۱۲۷۰ کانون فرهنگی هنری در مناطق شهری و روستایی سراسر استان، پذیرای هزاران نوجوان و جوان مسجدی هستند و با خلاقیت در برنامه ها توانسته اند، بخشی از نیازهای فرهنگی و آموزشی آینده‌سازان جامعه را برآورده سازند.

 

وی با بیان اینکه کانون های مساجد قطب برتر فرهنگی و مذهبی محسوب می شوند، تصریح کرد: تربیت نسل انقلابی ،یکی از مهمترین وظیفه کانون مساجد است و جامعه امروز نیازمند کادرسازی نسل انقلابی و پایه کار، انقلاب است و لذا باید با استفاده از توان مسجد و بچه های مسجدی، در تربیت نیروهای انقلابی تلاش کرد.

 

همچنین «الهامی»، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی، در سخنانی به نقش موثر در برنامه های مشارکتی با ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد گفت: بخشی از طرح هایی را که اداره کل بانوان استانداری در حوزه های فرهنگی و هنری و کاهش آسیب های اجتماعی دنبال می‌کند ،با برنامه ها و ایده های کانون های مساجد استان به نتایج چشمگیری خواهد رسید.

 

وی با اشاره به اینکه مسجد خانه دوم مسلمانان است، اظهار کرد: خانواده نهادی اجتماعی و مسجد مکانی مقدس برای عبادت مسلمانان است.

 

این مسئول اضافه کرد: این دو نهاد ارتباط تنگاتنگی با هم دارند و از یکدیگر متاثر هستند ارتباط بین این دو نهاد مهم اجتماعی، از نوع ارتباط پیشرفته، یعنی ارتباط دو سویه میباشد. که محتوا و پیام آن سرشار از آموزه‌های الهی است.

کد خبر 1143742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha