لزوم کیفیت بخشی به کلاس‌های سوادآموزی در حال آموزش کردستان

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان بر لزوم کیفیت بخشی به کلاس‌های سوادآموزی در حال آموزش استان برای جلوگیری از افت تحصیلی سوادآموزان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، رشید قربانی مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان در نشست ستاد امتحانات سوادآموزی استان با تبریک پیشاپیش ایام الله دهه مبارک فجر؛ از تلاش‌ها و زحمات اعضای ستاد امتحانات استان و شهرستان‌ها و همچنین عوامل اجرایی که در برگزاری امتحانات نقش ایفا کرده‌اند تشکر و قدردانی کرد.

  

وی افزود: با توجه به گزارش ارائه شده و مشخص شدن دلایل افت کمی و کیفی سوادآموزان در امتحانات گذشته تکلیف برای استان و شهرستانها جهت بهبود وضعیت امتحانات  کلاس‌های سال جاری معین شده است.

 

وی بیان کرد: در این وضعیت بهترین راهکار کیفیت بخشی به کلاس‌های در حال آموزش هستند و اگر ما دراجرای این فرایند‌ها موفق عمل کنیم نتایج بهتری خواهیم گرفت.

 

رمضان یوسفی معاون سواد آموزی استان نیز در این نشست از همه اعضای ستاد جهت حضور در جلسه تشکر کرد و اظهار داشت: با توجه گزارش ارائه شده  درسال تحصیلی گذشته ( بنا به شرایط موجود )، ما در به سرانجام رسانیدن کلاس ها با مشکل روبرو بودیم که این امر سبب شد در تعداد زیادی از شهرستان ها و مناطق درصد قابل توجهی از سوادآموزان درامتحانات شرکت نکنند و درصدی از شرکت کنندگان نیز توانایی قبول شدن را نداشتند  که در نهایت باعث شد درصد قبولی نسبت به شرکت کننده و نسبت به ثبت نام پایین باشد.

 

وی بیان کرد: با توجه پایین بودن میانگین ودرصد های قبولی،  امسال استان با حساسیت بیشتری وارد عمل شد و از کلیه شهرستان ها خواسته شد همه به صورت کاملا جدی و با حساسیت بیشتری وارد عمل شوند،  نقاط قوت و ضعف خود را بیابند.

 

یوسفی عنوان کرد: با برنامه‌ریزی و تاکیدات  صورت گرفته در سال جاری عوامل اجرایی توانمند و متعهدی برای برگزاری و تصحیح اوراق امتحانی بکارگیری خواهند شد و برای تسهیل روند برگزاری امتحانات پایانی از همکاران مجری شهرستانی خواسته شده از آموزش دهندگان بخواهند با نظارت راهنمایان در ایام مختلف  نمونه آزمون هایی متناسب  با آزمون‌های پایانی در حین تدریس به عمل آورند تا موضوع آزمون برای سوادآموزان تسهیل شود.

 

رئیس اداره سنجش استان نیز در ادامه گزارشی از اقدامات انجام شده را ارائه داد وگفت: در پایان امتحانات سال گذشته به جهت اینکه میزان افت چشمگیر بود، از شهرستان ها و مناطق خواسته شد دلایل افت سوادآموزان درامتحانات پایانی را احصا و به استان ارسال نمایند و به موارد زیر دست یافتیم( شیوع بیش ازحد بیماری کرونا وعدم تشکیل کلاس های حضوری، ناتوانی سوادآموزان برای استفاده از کلاس‌های مجازی، نیاموختن محتوای کتب و ناتوانی برای حضور درجلسه امتحانی، نبود نظارت حضوری وعدم جلوگیری از افت سوادآموزان، طولانی شدن طول دوره) 

 

ویسی همچنین گزارشی از میزان حضور سوادآموزان دوره انتقال در برگزاری مسابقه انشا نویسی ارائه داد وگفت: 2856 در مسابقه انشانویسی شرکت کردند که درصد قابل توجهی است. ایشان در ادامه اظهار داشت: در اجرای دستوالعمل برگزاری مسابقه کتابخوانی، تمهیدات لازم برای برگزاری این مسابقه در روز بیستم  بهمن ماه فراهم شده است.

کد خبر 1143744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha