امروز دشمن نسل جوان را هدف هجمه فرهنگی خود قرار داده است

آیت‌الله خاتمی گفت: امروز ۲۴۰ شبکه شب و روز به زبان فارسی و کاملاً رایگان به هویت و فرهنگ ما هجوم آورده‌اند و برای اینکه آن‌ها در جنگ نظامی و اقتصادی موفق نشدند نسل جوان را هدف گرفتند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، امام جمعه زنجان امروز در آیین گلبانگ انقلاب در مدرسه دخترانه شاهد بهار ایمان با تبریک سالروز آغاز افتخارآفرین فجر انقلاب اسلامی، اظهار کرد:  خدا را شاکریم که به ما توفیق داد که در سایه ولایت‌فقیه و در نظام مقدس جمهوری اسلامی تنفس کنیم.

 

آیت الله علی خاتمی ادامه داد: شما دانش‌آموزان میراث‌داران انقلاب اسلامی هستید و این یک اصل است که ملتی که احساس هویت کند زیر بار ذلت نمی‌رود.

 

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: احساس هویت این است که انسان ریشه خود و تاریخ و افتخارات خود را بشناسد و خودش را بی‌ریشه نداند، یکی از روش‌های سلطه استعمارگران در طول تاریخ این است که این‌ها سراغ ملت‌هایی رفتند که ریشه در تاریخ نداشتند و احساس هویت نمی‌کردند.

 

به گفته وی، امروز ۲۴۰ شبکه شب و روز به زبان فارسی و کاملاً رایگان به هویت و فرهنگ ما هجوم آورده‌اند و برای اینکه آن‌ها در جنگ نظامی و اقتصادی موفق نشدند نسل جوان را هدف گرفتند.

 

وی با بیان اینکه آن‌ها با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم می‌خواهند بین ریشه و هویت فاصله بیندازند، ابراز کرد: اگر ملتی ریشه و هویت نداشت راحت سلطه می‌پذیرد.

 

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه معمار کبیر انقلاب این تفکر را تفکر شیطانی و آمریکا را شیطان بزرگ معرفی کرند و این ریشه در فرهنگ ایرانی و قرآنی وجود دارد، تصریح کرد: جوانان تاریخ ایران را بخوانید این امپراطوری بزرگ دنیا هر وقت مورد طمع دشمنان خارجی قرار گرفته بخشی از پیکر ایران را پاره کردند و امروز هم از قسمت باقیمانده صرف‌نظر نمی‌کنند.

 

وی با بیان اینکه آمریکا مثل زالو دنیا را مکیده و قدرت نظامی و اقتصادی جهنمی برای خود ایجاد کرده است، ادامه داد: آزادی نور است و آزادی مطلوب همه انسان‌ها است و به‌زودی این نور در تمام دنیا تابش خواهد کرد.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان بیان کرد: آینده برای شما جوانان است و اگر آینده را زیبا می‌خواهید باید از امروز به فکر ساختن آینده زیبا باشید.

 

کد خبر 1143771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha