سه روز عزای عمومی در گلپایگان اعلام شد

آيت الله طباطبایی نژاد و مرتضوي با صدور پيامي مشترك ارتحال آيت الله العظمي صافي گلپايگاني(ره) را تسليت گفتند و سه روز عزای عمومی در شهر گلپایگان اعلام شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گلپایگان، آيت الله «سید یوسف طباطبایی نژاد» نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان و «سيد رضا مرتضوي» استاندار اصفهان با صدور پيامي مشترك ارتحال آيت الله العظمي صافي گلپايگاني(ره) را تسليت گفتند.
متن پيام به شرح زير مي باشد:
«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
وَبَشِّرِ الصَّابرِینَ الَّذینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَهٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

قال رسول الله (ص): « اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه لایسدها شیء » (اصول کافی، ج ۱، ص ۴۶).
باسلام
ارتحال جانسوز فقیه عالیقدر و مرجع عظام تقلید، مجاهد سترگ عالم تشیع و یار و همگام صمیمی حضرت امام خمینی (ره) و مرید، محب، مصاحب و معاشر مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، «حضرت آیت الله شیخ لطف الله صافی گلپایگانی» (ره) که از خدمتگزاران به مکتب نورانی اهل البیت علیهم السلام بود، باعث تاثر وافر و تالم کثیر شیعیان جهان به ویژه مردم شریف و قدرشناس ایران اسلامی گردید.
این عالم جلیل القدر که عمر بابرکت خویش را در راه اشاعه، اعتلا و نشر معارف دین و تربیت متعلمین و تهذیب نفوس و ارتباط با آحاد مومنین گذراند و در طول حیاتش به تولید اندیشه و تالیف ده ها اثر فاخر و ممتاز مبادرت ورزید، خود تربیت کننده و پرورش دهنده صدها محقق ممتاز و پژوهشگر ساعی در عرصه علوم دینی و فقهی گردید، نخبگانی متعهد و فقهایی شاخص که هریک منشا اثرات کارآمد و نافع در راستای اعتلای روز افزون نظام مقدس اسلامی می باشند.
اینجانبان که سوگوار رحلت این عالم فرزانه هستیم، این ضایعه دردناک و ثلمه حزن انگیز را به ساحت مقدس حضرت اباصالح المهدی (ارواح العالمین له الفداء)، نایب برحقش مقام معظم رهبری حضرت آیت الله امام خامنه ای (مدظله العالی)، بیت معظم آن فقید سعید، مراجع معظم و مکرم تقلید و حوزه‌های علمیه، خاصه حوزه علمیه قم و عموم طلاب، تلامذه، سوگواران و ارادتمندان آن عالم ربانی تسلیت و تعزیت عرض می‌ نماییم.
به همین مناسبت و در راستای تجلیل از مقام عظیم فقاهت، روز 13 بهمن ماه در سراسر استان اصفهان و روزهای ۱۳ لغایت ۱۵ بهمن ماه در شهرستان گلپایگان عزای عمومی اعلام می نمائیم .»

به گزارش شبستان، پیکر  آیت الله شیخ لطف الله صافی گلپایگانی  بنا به وصیت ایشان در حرم حضرت سیدالشهدا (ع) به خاک سپرده می شود./

کد خبر 1143863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha