سرعت نگران کننده شیوع کرونا در استان/ دستورالعمل‌ها رعایت نشود، محدودیت‌ها ‌برمی‌گردد

قناعت با بیان اینکه سرعت شیوع بسیار بالای کرونا در خراسان جنوبی نگران کننده است، گفت: مردم دستورالعمل های بهداشتی را بیش از گذشته رعایت کنند تا تجربه تلخ گذشته تکرار نشود و مجبور به اعمال محدودیت نشویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «جواد قناعت» شامگاه (12 بهمن) در کارگروه ستاد استانی کرونا با بیان اینکه شیوع گسترده امیکرون در استان و کشور نتیجه سهل انگاری، بی توجهی و بی اهمیتی به رعایت دستورالعمل های بهداشتی است، اظهار داشت: شیب کرونا در استان صعودی و تعداد بالای آزمایش های مثبت کرونا در موج ششم نشان از سرعت بالای این سویه دارد.

 

وی با بیان اینکه موج کرونا در خراسان جنوبی به شکل انفجاری در حال افرایش است، گفت: مردم نباید با ساده انگاری دوره تاریخ گذشته را تکرار کنند، چنانچه عادی انگاری و عدم رعایت ها ادامه پیدا کند، نتیجه آن بازگشت به دوران تلخ موج های قبلی خواهد بود.

 

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه رعایت دستورالعمل های بهداشتی به شدت پایین آمده است و به همین دلیل شاهد سرعت بالای ابتلای کرونا در استان هستیم، افزود: سرعت ابتلا در امیکرون به حدی زیاد است که در فاصله فقط یک روز در رنگ بندی نقشه استان شاهد افزایش شهرهای قرمز به دو شهر و شهرهای نارنجی به هفت شهر و زرد به دو شهر هستیم که با توجه به این سرعت بالا این شهرها هم احتمال اینکه در روزهای آینده تغییر رنگ بدهند وجود دارد.

 

قناعت با تاکید بر تزریق دز سوم واکسن کرونا در استان توسط عموم مردم، گفت: مردم همه برای تزریق دز سوم مراجعه کنند چراکه دز سوم در کاهش بیماری تاثیر بسزایی دارد.

 

الزام کارکنان دولت به تزریق دز سوم واکسن کرونا

وی با بیان اینکه دو هفته بحرانی پیش روی استان است که می توان با تزریق دز سوم ایمنی بیشتری در جامعه ایجاد کرد، افزود: صدا و سیما و دانشگاه علوم پزشکی با محوریت فرمانداران به طور جدی پای کار بیایند و یک کار جامع و وسیعی برای فرهنگ سازی مراجعه و تزریق دز سوم کرونا در تمام شهرستان ها صورت گیرد.

 

مقام عالی دولت در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تاب آوری اقتصادی و اجتماعی مردم در جامعه پایین آمده است و لذا تلاش خواهد شد تا محدودیت های کرونایی به شدت گذشته نباشد، ادامه داد: مردم دستورالعمل های بهداشتی را بیش از گذشته رعایت کنند تا تجربه تلخ گذشته تکرار نشود و مجبور به اعمال محدودیت های بیشتر نباشیم.

 

قناعت با اشاره به برکات طرح شهید سلیمانی در کنترل بیماری کرونا در موج قبلی، گفت: در این دوره هم تاکید بر استفاده از توان و تجربه بسیج در طرح شهید سلیمانی برای کنترل این بیماری است.

 

وی با بیان اینکه افزایش بیماران کرونایی و از طرفی افزایش بستری ها مقداری نگران کننده است، تاکید کرد: باید با یک هوشمندی و همکاری و رعایت شیوه نامه های بهداشتی از سوی مردم این پیک را هم پشت سر بگذاریم.

 

استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: صدا و سیما و رسانه ها با همکاری دانشگاه علوم پزشکی یک تبلیغات اقناع کننده و حساب شده ای را در راستای تشویق مردم به تزریق واکسن کرونا و همچنین رعایت دستورالعمل های بهداشتی انجام دهند.

 

قناعت افزود: همه اقدامات ستاد استانی کرونا تابع ستاد ملی و همچنین نظرات علمی و تخصصی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در استان است و برای نظرات علمی علوم پزشکی احترام قائل می شویم.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر به هیچ عنوان دورکاری کارکنان دولت در استان را نخواهیم داشت، گفت: دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از دستگاه های اجرایی بخواهد تا یک پایشی در خصوص آن دسته از کارکنان که دز سوم واکسن را تزریق نکرده اند داشته باشند و چنانچه مواردی از عدم تزریق مشاهده شد، مدیر آن دستگاه اجرایی موظف است ابتدا توصیه و سپس چنانچه باز هم فرد از تزریق واکسن امتناع کرد، برخورد جدی داشته باشد.

 

سفرهای شهرستانی تا عبور از موج ششم تعطیل شد

استاندار خراسان جنوبی در خصوص مراسم دهه فجر، تالارها و سالن های سینما هم یادآور شد: در حال حاضر چون هنوز مصوبه کشوری در این خصوص صادر نشده است، دانشگاه علوم پزشکی، فرمانداری و دستگاه متولی هر یک از این موارد با هم تشکیل جلسه بدهند در خصوص نحوه فعالیت این گروه ها تصمیم گیری و ابلاغ کنند.

 

قناعت افزود: فرمانداران در خصوص موضوعات جدیدی که عامل افزایش شیوع کرونا در شهرستان است و دستورالعمل ها در آن مکان ها رعایت نمی شود، طی جلسه ای با دانشگاه علوم پزشکی و دستگاه متولی که درگیر موضوع است، نسبت رعایت دستورالعمل ها به مدیر مربوطه گوشزدهای لازم صورت گیرد، در این زمینه فرمانداران آتش به اختیار عمل کنند و منتظر ستاد استانی نباشند.

 

وی در پایان اظهارداشت: با توجه به افزایش شیوع کرونا در استان، فعلا تا عبور از این موج، سفرهای شهرستانی استاندار برگزار نخواهد شد و پروژه‌های شهرستانی دهه فجر نیز بدون حضور جمعیت و مراسم افتتاح خواهد شد.

 

قناعت افزود: استاندار در افتتاح پروژه های شهرستان ها هیچ مراسمی نخواهد داشت و تنها با حضور تعداد محدودی از مسئولان مربوطه آن پروژه افتتاح خواهد شد.

 

 

کد خبر 1143903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha