مرحوم آیت الله العظمی صافی از جمله برجسته ترین فقهای معاصر بود

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مرحوم آیت الله صافی گلپایگانی حقیقتاً از جمله برجسته ترین و تأثیرگذارترین فقهای معاصر بودند.

آیت الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم ضمن تسلیت ارتحال آیت الله العظمی صافی به همه شیعیان و مردم ایران به خصوص اهالی قم و حوزه های علمیه ابراز داشت: آن عالم و فقیه بزرگوار، یکی از بزرگترین فقها و اساتید حوزه بودند که درخشش علمی و فقهی ایشان از زمان شاگردی در محضر آیت الله العظمی بروجردی آغاز شد و تا آخرین روز حیاتشان نیز تداوم یافت.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین افزود: مرحوم آیت الله صافی گلپایگانی علاوه بر جایگاه بالای علمی و معنوی به عنوان شیخ الفقها و المجتهدین، در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در مقاطع مهمی در همراهی نهضت حضرت امام (ره) و حمایت از مقام معظم رهبری، تأثیرگذاری بالایی داشتند.

 

وی بیان داشت: از این حیث بنده معتقدم که عضویت آن عالم فقید در مجلس خبرگان قانون اساسی و نیز مشارکت در نگارش قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و همچنین عضویت در شورای نگهبان، سند افتخاری برای نظام جمهوری اسلامی ایران و باقیات الصالحاتی برای ایشان است.

 

این استاد حوزه همچنین گفت: امید است شاگردان و همه حوزویان که دل در گروی مکتب اهل بیت(ع) داده اند با جدیت در علم آموزی و تبلیغ دین و نشر معارف حضرات معصومین(ع) بتوانند جای خالی بزرگانی چون آیت الله العظمی صافی را در جامعه اسلامی و شیعی پر کنند.

کد خبر 1143912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha