احداث ۶ تصفیه خانه آب در شهرهای کردستان پس از انقلاب اسلامی

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: در حالی که پیش از انقلاب هیچ تصفیه خانه آبی در استان وجود نداشت، به برکت انقلاب اسلامی ۶ تصفیه خانه آب در شهرهای استان ایجاد شده است.

علیرضا تخت شاهی مدیرعامل شرکت آبفا کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان اظهار کرد: پیش از انقلاب جمعیت تحت پوشش آب شرب سالم و بهداشتی در شهرهای استان 150 هزار نفر بود که این عدد در حال حاضر بیش از یک میلیون و 300 هزار نفر است.

 

 

وی افزود: طول خطوط انتقال و شبکه توزیع آب نیز از 178 کیلومتر در آغاز انقلاب به 5 هزار و 285 کیلومتر و تعداد انشعابات آب از 20 هزار و 186 فقره به 406 هزار و 147 فقره افزایش یافته است.

 


 

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان با بیان اینکه پیش از انقلاب هیچ تصفیه خانه آبی در استان کردستان وجود نداشت، گفت: هم اکنون 6 تصفیه خانه آب در شهرهای استان در حال ارائه خدمت به شهروندان می باشند.

 

 

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان ادامه داد: در حالی که پیش از انقلاب هیچ آزمایشگاه آبی در استان وجود نداشت در حال حاضر 15 آزمایشگاه آب و 3 آزمایشگاه آب و فاضلاب در استان وجود دارد.

 

 

تخت شاهی افزود: در بخش روستایی پیش از انقلاب کار چندانی برای آبرسانی به روستاها انجام نشده بود اما به برکت انقلاب اسلامی در حال حاضر بیش از 356 هزار نفر زیر پوشش خدمات شرکت آبفا در حوزه تأمین آب شرب قرار دارند.

 

 

وی خاطرنشان کرد: طول خطوط انتقال و شبکه توزیع آب روستایی استان بیش از 5900 کیلومتر، تعداد انشعابات آب قریب به 132 هزار فقره، تعداد تصفیه خانه ها یک واحد و تعداد آزمایشگاه های آب 7 واحد می باشد.

کد خبر 1143975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha