درخشش هنرمندان شیروانی در پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان، از درخشش هنرمندان شیروانی در پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان خبر داد.

«ابراهیم عباسپور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: 9 نفر از هنرمندان شیروانی در پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان "بخش موسیقی شمال خراسان "  حائز مقام و برگزیده جشنواره شدند.

 

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان عنوان کرد: در این جشنواره سعید هوشمند، مجید الیاسی، صادق غلامرضازاده، رامین نوروزی، رضا مهرابی، سروش نظری، مصطفی اسلامی، محسن قربانی و امیر حسین زارع از شیروان برگزیده شدند.

 

عباسپور با اشاره به اهمیت و استقبال خوب مردم از آن خاطرنشان کرد: امسال در جشنواره ها اجرای موسیقی بسیار پررنگ‌تر از دوره‌های گذشته بود و این فرصت بسیار خوبی برای موسیقی مقامی ایرانی بود زیرا که نماد ایران و موسیقی ایران در صنعت موسیقی می‌تواند باشد.

 

وی اضافه کرد: تاکنون بزرگان هنر این مرز و بوم فقط با فعالیت‌های شخصی و علاقه و توانمندی که داشتند جایگاه معتبر بین‌المللی کسب کرده‌اند.

 

وی با اشاره به جایگاه موسیقی در فرهنگ و ادبیات تصریح کرد: موسیقی ایرانی از تصنیف های آرام لالایی مادران گرفته تا سرودهای حماسی زمان انقلاب و دفاع مقدس همواره از جایگاه والایی برخوردار بوده است.

 

در این جشنواره ۱۰۰ اثر قابل توجه در بخش آهنگسازی به رقابت با هم پرداختند. 

 

پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان، پاییز امسال به دبیری «هومان اسعدی» و مشارکت گسترده استادان موسیقی ایران با حمایت دفتر موسیقی و معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،توسط انجمن موسیقی ایران و با همکاری بنیاد رودکی برگزار شد.

 

کد خبر 1143976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha