کرونا همچنان می تازد

کرونا باز سایه شوم و سیاه خود را در خراسان شمالی گسترانده و لباس آبی که هیچ رنگ زرد را در نقشه دریده و تلاش دارد تا ردای قرمز بر تن این استان کند.پیش از این نقشه کرونایی استان زرد بود اما با افزایش شمار مبتلایان،اکنون بیشتر شهرها در وضعیت نارنجی است.

خبرگزاری شبستان _ خراسان شمالی؛ کرونا باز سایه شوم و سیاه خود را در خراسان شمالی گسترانده و لباس آبی که هیچ رنگ زرد را در نقشه دریده و تلاش دارد تا ردای قرمز بر تن این استان کند. با شیوع ویروس کووید 19 اکنون رنگ کرونایی شهرستان های خراسان شمالی تغییر کرده و به نارنجی کشیده شده و این رنگ ها خود گویای افزایش آمار ابتلا به کرونا و بیداد این ویروس است. بر اساس اعلام وزارت بهداشت، بار دیگر رنگ نارنجی به شهرستان های خراسان شمالی بازگشته است.

 

پیش از این نقشه کرونایی این استان زرد بود اما با افزایش شمار مبتلایان، اکنون شهرستان های بجنورد، شیروان، فاروج و مانه و سملقان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارد، این شهرستان ها بخش بسیار زیادی از جمعیت این استان را در خود جای داده اند. شهرستان های اسفراین، رازوجرگلان، گرمه و جاجرم هم هنوز در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد.

 

بستری ۳۸ مبتلای جدید کرونا 

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی گفت: در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر روز سه شنبه دوازدهم بهمن ماه، ۳۸ مبتلای جدید کرونا در بیمارستان های استان بستری شدند.

 

دکتر «سیدجواد پورنقی» با بیان اینکه خوشبختانه در این مدت آمار فوتی های کرونایی صفر بوده است، افزود: اکنون ۱۴۹ بیمار باعلائم کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند.

 

وی با اشاره به اینکه تزریق واکسن و رعایت پروتکل های بهداشتی راهکار مهار ویروس کووید 19 است، گفت: به مردم توصیه می شود در صورتی که موعد تزریق دُز سوم واکسن کرونا رسیده برای دریافت این واکسن اقدام کنند.

 

دکتر پورنقی بیان کرد: واکسیناسیون راهکار مهم برای ریشه کنی کروناست، بنابراین شهروندانی که هنوز واکسن کرونا دریافت نکرده اند باید سریع تر نسبت به این امر اقدام کنند.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی اظهاردشت: واکسن کرونا در مقابل امیکرون همچون سویه‌های دیگر احتمال ابتلا، شدت وضعیت بیماری و مرگ و میر را کاهش می دهد و مهار کرونا نیازمند پایبندی به شیوه نامه های بهداشتی و بالا بردن میانگین تزریق دُز سوم است.

 

وی خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از بدتر شدن شرایط باید واکسیناسیون با سرعت بیشتری انجام شود.

 

مسئولان می گویند اثر بخشی واکسن دُز اول و دوم با گذشت زمان کاهش می یابد بر این اساس برای دستیابی به ایمنی بیشتر، افراد باید برای دریافت دُز سوم واکسن اقدام کنند.

 

براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی تاکنون  بیش از یک میلیون و  ۳۵۵ هزار دُز واکسن کرونا در این استان تزریق شده که از این میزان ۵۵۶ هزار و ۸۰۲ دُز در نوبت اول، ۴۹۲ هزار و ۸۷۴ دُز در نوبت دوم و ۱۲۴ هزار و ۳۴۱ نفر نیز در مرحله سوم واکسیناسیون تزریق شده است.

 

مراجعه مردم به مراکز نمونه گیری کرونا نسبت به هفته گذشته چهار برابر شده است

 

در این میان شمار مراجعه ها به مراکز نمونه گیری ها افزایش یافته به طوری که مدیر گروه بیماری های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی در این باره گفته است: مراجعه مردم به مراکز نمونه گیری کرونا در استان نسبت به هفته گذشته چهار برابر شده است.

 

«فیض الله برزگر» با بیان اینکه اکنون نتیجه بیش از ۵۰ درصد نمونه گیری ها در استان مثبت است از افزایش شیوع کرونا ابراز نگرانی کرد.

 

وی افزود: روزانه به طور میانگین بیش از هزار و ۵۰۰ نفر به مراکز نمونه گیری کرونا در استان مراجعه می کنند.

 

مدیر گروه بیماری های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی گفت: تاکنون ۱۲۴ هزار و ۳۴۱ نفر دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند و بر این اساس ۳۰ درصد جامعه هدف دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

 

بر اساس این گزارش، کرونا مدارس خراسان شمالی در تمام مقاطع تحصیلی را به تعطیلی کشانده و آموزش حضوری در مدارس این استان از امروز تا پایان هفته آتی تعطیل است و برنامه های آموزشی به صورت مجازی و در بستر شاد پیگیری می شود.

 

 

نیستانی

 

 

کد خبر 1143978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha