آغاز سلسله جشن‌های فجر انقلاب در مساجد

همزمان با چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و از شب دوازدهم بهمن، سلسله جشن‌های «فجرانقلاب» در مساجد شاخص پایتخت آغاز شد.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد، همزمان با چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و از شب دوازدهم بهمن ، سلسله جشن های «فجرانقلاب در مساجد شاخص پایتخت» با هدف جهاد تبیین، ایجاد انسجام و وحدت ملی و بازتولید ارزشهای انقلاب اسلامی، در اصلی ترین پایگاههای شکل گیری و تداوم انقلاب یعنی مساجد، به همت مرکزفعالیتهای دینی آغاز شد .

 

حجت الاسلام والمسلمین صادق زاده، با اشاره به اینکه جشن های فجر انقلاب هر شب ، بلافاصله پس از اقامه نماز مغرب و عشاء با قرائت آیاتی از قرآن کریم آغاز می شود، گفت: در این مراسم سخنرانی وعاظ و سخنرانان آگاه همچون حجج اسلام صدیقی،خاموشی،مصلحی،بی آزار تهرانی و... برای عموم شهروندان، به ویژه نسل جوان ادامه می یابد . همچنین برگزاری مسابقه منشور گام دوم انقلاب ، پذیرایی و اهدای جوایز به نفرات برگزیده از شهروندان و تجلیل از امام جماعت و خادم مسجد  پایان بخش این برنامه هاست .

 

رئیس مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران اظهار کرد: برگزاری این سلسله برنامه ها، با همکاری و مشارکت صمیمانه شهرداران مناطق 22گانه پایتخت ، ائمه جماعات و فعالان مساجد شاخص و فعال شهر تهران انجام می پذیرد و با هماهنگی های انجام گرفته پس از پایان مراسم، مدیران شهری منطقه به همراه شهرداران نواحی و شورایاران در جهت حل مسائل و مشکلات محله و منطقه در خدمت عموم شهروندان نمازگزار می باشند. 

 

 وی ادامه داد: سخنرانان این نشست ها علاوه بر مباحث مربوط به پیروزی انقلاب اسلامی، مطالبی مستند در رابطه با نقش دین و مساجد در کاهش آسیبهای اجتماعی و برنامه های شهرداری تهران در این خصوص را برای  مردم بازگو می نمایند.

 

شب اول این مراسم در مساجد المهدی (عج) دهکده المپیک، الرسول (ص) سعادت آباد، حضرت علی(9)خیابان آذربایجان و جامع نیاوران-با حضور حاجوی شهردار منطقه1- و با سخنرانی حجج اسلام صمدی،ادیب یزدی، علم الهدی و بی آزار تهرانی برگزار شد .

 

این مراسم تا شب پایانی دهه مبارک فجر در سطح مساجد شاخص مناطق 22گانه شهری بعد از نماز مغرب و عشاء با حضور گسترده اقشار مختلف مردم و شورایاران محلات برگزار می گردد.

 

 

کد خبر 1144010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha