۲۴۳ پروژه عمرانی و اقتصادی در ایلام افتتاح و یا کلنگ‌زنی می‌شود

بهرام نیا با بیان اینکه امروز به برکت انقلاب اسلامی، ایران در بسیاری از عرصه در رتبه های برتر جهانی گرفته است، گفت: در دهه فجر امسال ۲۴۳ پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتباری بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان در استان افتتاح و یا کلنگ‌زنی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، استاندار ایلام، صبح امروز(۱۳ بهمن) در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان با محوریت گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: در حوزه عمرانی ۱۸۹ طرح و پروژه با اعتباری بالغ یک هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان افتتاح و یا کلنگ‌زنی می‌شود.

 

«حسن بهرام نیا» کل پروژه‌های اقتصادی قابل افتتاح در استان را ۵۴ طرح با اشتغالزایی یک هزار و ۸۹۰ نفر اعلام  کرد و یادآور شد: برای این تعداد پروژه بالغ بر ۲۸۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

 

استاندار ایلام از آغاز عملیات اجرایی ۳۳ طرح و پروژه عمرانی در استان خبر داد و گفت: در دهه فجر امسال ۱۵۶ طرح و پروژه عمرانی با بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در استان به بهره برداری می‌رسد.
 

 

بهرام‌نیا با بیان اینکه در این ده روز ۱۷۹ طرح در حوزه شهری افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود، ادامه داد: در دهه فجر امسال ۶۴ طرح و پروژه با بیش از ۱۳ میلیارد تومان اعتبار در حوزه روستایی استان افتتاح یا کلنگ‌زنی خواهد شد.

 

 

وی پروژه‌های قابل افتتاح یا کلنگ‌زنی در استان را در حوزه‌های برق‌رسانی، راه، ورزش، آب و فاضلاب، گازرسانی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، عمران شهری و روستایی، نوسازی مدارس، مسکن مددجویان و اقدام مسکن ملی اعلام کرد.

 

استاندار ایلام بیان کرد: در شهرستان ایلام ۳۸ طرح و پروژه با اعتبار ۹۰۷۵ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۷۳ نفر، در شهرستان ایوان ۱۶ طرح با اعتبار ۵۵۳ میلیارد ریال با اشتغالزایی ۲۰ نفر، در شهرستان آبدانان ۱۶ طرح با اعتبار ۴۷۸ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۹ نفر، در شهرستان بدره ۱۶ طرح و پروژه با اعتبار ۹۴۱ میلیارد ریال و اشتغالزایی۳۷ نفر و همچنین در شهرستان چرداول ۳۴ طرح با اعتبار۸۵۳ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۶۴۴ نفر در ایام الله دهه فجر امسال افتتاح و کلنگ زنی می شود.

 

بهرام نیا تصریح کرد: در شهرستان چوار۱۷ طرح با اعتبار  ۵۰۶ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۵ نفر، در شهرستان سیروان ۱۳ طرح با اعتبار  ۲۰۳۳ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۰نفر، در شهرستان دهلران ۱۷ طرح با اعتبار ۸۸۴ میلیارد ریال و اشتغالزایی  ۲۸ نفر، در شهرستان دره شهر ۱۹طرح با اعتبار ۴۹۵ میلیارد ریال  و اشتغالزایی ۴۶ نفر ، در شهرستان ملکشاهی۲۳ طرح با اعتبار ۵۹۰ میلیارد ریال  و اشتغالزایی ۱۳  نفر،  در شهرستان مهران ۱۶ طرح با اعتبار ۳۹۵ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۲۲ نفر  و  در شهرستان  هلیلان نیز ۱۳ طرح با اعتبار۲۹۳۱ میلیارد ریال  و اشتغالزایی ۸ نفر  افتتاح و یا کلنگ زنی می شود.

 

وی با تاکید بر بیان دستاوردهای نظام و انقلاب اسلامی در استان ایلام و نقش امیدآفرینی رسانه ها، خاطرنشان کرد:  در این شرایط خاص نقش رسانه در بیان و انعکاس دستاوردهای و خدمات نظام بی‌بدیل است.

 

استاندار ایلام با بیان اینکه دهه فجر و ۲۲ بهمن، ماه رجعت مردم به هویت دینی، مذهبی و استقلال کشور است، افزود: قبل از پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی هویت دینی، انسانی، حقوقی و حقیقی ما زیر چکمه های ظلم و استبداد نه تنها لگد مال شده بود بلکه  ملت ما از همه چیز ساقت شده بود و از مصادیق بارز آن قانون کاپیتولاسیون و حق توحشی بود که ۴۰ هزار مستشار آمریکایی علاوه بر مبالغ هنگفتی که از بیت المال مملکت می گرفتند و به تاراج می رفت، رقم بسیار بالایی نیز به واسطه حق توحش دریافت می کردند.

 

بهرام نیا تصریح کرد: اما به برکت آموزه های دینی و رهبری عالمانه امام راحل (ره) ما توانستیم تار و پود استبداد و رژیم پهلوی را در هم بکوبیم و از بیخ و بن برچینیم که این پیروزی برگرفته از دلسوزی، دغدغه و آگاهی ملت و رهبری داهیانه آن امام عزیز بود.

 

وی بیان کرد: امروز به لطف خدا این نظامی که هم اکنون در آستانه‌ چهل وسومین سالگرد آن قرار گرفته ایم نه تنها در همه‌ عرصه ها در منطقه حرف برای گفتن دارد بلکه در کل جهان می تواند با صلابت بدرخشد.

 

 استاندار ایلام با اشاره به  دستاوردها و خدمات نظام در طول بیش از چهار دهه از عمر پربرکت انقلاب اسلامی، یادآور شد: ایران اسلامی به برکت این انقلاب شکوهمند امروز در تولید انرژی رتبه‌ ۲ جهان، در حوزه بهداشت و درمان رتبه ۷ جهان، در تولید واکسن رتبه ۱۰ جهان، در تولید فن آوری رتبه ۱۷ جهان، در فن آوری فضایی رتبه‌ ۱۵ جهان، در چرخه‌ی سوخت هسته در رتبه ۱۴ جهان و در قدرت نظامی جزو ۱۳ کشور برتر دنیا هستیم.

 

وی با عنوان این مطلب که در دوران دفاع مقدس حتی برای سیم خاردار هم نیازمند بودیم و برای مهمات اولیه مشکلات فراوانی داشتیم،  گفت: امروز به برکت وحدت و همدلی، هم آوایی، آموزه های دینی و اعتقادی که برگرفته از رهبری داهیانه امام راحل (ره) و خلف صالحش رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) ایران عزیز در جایگاه‌ رفیع و قله های ترقی و پیشرفت قرار دارد.

 

بهرام نیا با بیان اینکه امروز ایران اسلامی به عنوان رهبر و هادی مقاومت در منطقه شناخته شده و تصمیم گیری در منطقه بدون ایران امکان پذیر نخواهد بود، گفت: باید همه ما قدر این نظام و انقلاب را بدانیم و با حضور هوشمندانه و متعهدانه در صحنه ضمن تداوم راه عزت و اقتدار نقشه های شوم دشمنان را هم نقش بر آب سازیم.

 

کد خبر 1144014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha