مهمترین چالش پیش روی نظام اسلامی در حوزه اقتصاد و فرهنگ است

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی مهمترین چالش های پیش روی نظام جمهوری اسلامی را در حوزه اقتصاد و فرهنگ عنوان کرد و گفت: قطعا ما با تعامل و همکاری می توانیم این چالش ها و مشکلات را حل کنیم.

محمد صالح جوکار در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به مهمترین اولویت های نظام اسلامی گفت: ما در حوزه سیاستگزاری و سیاست های کلی یا سیاست های برنامه های پنج ساله به خوبی عمل کرده ایم اما ظرفیت هایی در قانون اساسی وجود دارد که هنوز نتوانستیم از این ظرفیت ها به خوبی استفاده کنیم و آنها را به بالفعل در بیاوریم.

 

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر بتوانیم این ظرفیت ها را به فعل دربیاوریم، مشکلات حل می شود. ما سیاست ها را در این رابطه اتخاذ کرده ایم اما دولت ها عمل نکرده اند. اگر در برنامه پنج ساله ششم دقت کنیم نزدیک به 40 درصد این احکام عملیاتی شد و 60 درصد باقی مانده است که این ظرفیت های باقی مانده در حوزه های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است.

 

وی تصریح کرد: در حوزه های عملیاتی دولت ها نتوانستند به خوبی عمل کنند یا بحث ضعف مدیریت بوده است. تعامل و ارتباط بین دولت ها و مجالس به گونه ای بوده است که ما نتوانستیم این برنامه ها را عملیاتی کنیم. در حال حاضر نیز تعامل بین مجلس و دولت می تواند این مسایل را محقق کند.

 

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت باید با قوه قضاییه و مجلس همکاری های لازم را داشته باشد تا تمام ظرفیت های روی زمین ماده را بالفعل کنیم و مشکلات را حل کنیم.

 

جوکار در مورد مهمترین چالش های پیش روی نظام اسلامی نیز گفت: در حوزه اقتصادی، فرهنگی، آموزش ما مشکلات جدی داریم. ما در حوزه فرهنگ خلاء جدی داریم، در حوزه آموزش و تعلیم و تربیت نیز نتوانستیم تراز انقلاب و نظام عمل کنیم. در حوزه اقتصاد نیز نتوانستیم معیشت مردم را به خوبی سر و سامان دهیم. قطعا اگر اقتصاد ما مستقل بود، فشار تحریم ها تا این اندازه تاثیرگذار نبود.

 

وی خاطرنشان کرد: قطعا با تعامل و ارتباط و همکاری می توانیم این مشکلات و چالش ها را حل کنیم و در راستای تعالی و رشد نظام اسلامی گام برداریم.

کد خبر 1144031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha