لزوم پیوند هنر و صنعت/ ارسال ۲۳۴ اثر به دبیرخانه جشنواره کالاهای فرهنگی

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی گفت: در این فضای سخت اقتصادی باید کمک کنیم تا هنر و صنعت کنار هم قرار بگیرند و محصولی از خانه تولید و روانه بازار شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، «فرشته اسدزاده» امروز (۱۳ بهمن) در اختتامیه دومین جشنواره کالاهای فرهنگی خراسان جنوبی تعامل ایجاد شده بین دو اداره کل، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و فرهنگ و ارشاد اسلامی را در راستای معرفی کالاهای فرهنگی بسیار ارزشمند توصیف کرد.

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه جزیره ای عمل کردن دستگاه ها منجر به ایجاد خلاهایی غیرقابل جبران می شود، افزود: اثرگذاری این جشنواره حتی با حضور سازمان‌ صمت موثرتر خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه در این فضای سخت اقتصادی باید کمک کنیم تا هنر و صنعت کنار هم قرار بگیرند و محصولی از خانه تولید و روانه بازار شود، یادآور شد: تقویت حضور بانوان صنعتگر در خانواده ها به عنوان کمک کننده به چرخه اقتصادی خانواده، می تواند این هدف را محقق سازد.

 

همچنین سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در این مراسم عنوان کرد: فراخوان جشنواره با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تهیه و مهرماه امسال منتشر شد.

 

«محمود رمضانی» با اشاره به اینکه 234 اثر در دو بخش کالاهای فرهنگی و عروسک سازی به دبیرخانه ارسال شد که از لحاظ تعداد آثار، جزو ۱۰ استان برتر کشور قرار گرفتیم، گفت: گفتمان سازی و فرهنگ سازی برای تولید کالاهای فرهنگی ایرانی و اسلامی و ایجاد فضای رقابتی در حوزه تولید صنایع دستی جزو اهداف این جشنواره بود، با برگزاری این جشنواره تلاش کردیم تا فرهنگ خرید کالاهای فرهنگی بومی خراسان جنوبی در بین مردم، بیش از پیش ایجاد شود.
 

 

 

 

کد خبر 1144120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha