باغ موزه مقبره شهدا بجنورد کلنگ زنی شد

همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی، کلنگ نخستین باغ موزه مقبره شهدا بجنورد، یادگار واقعه لهاک خان در مرکز خراسان شمالی به زمین زده شد.

«جواد حمیدی» شهردار بجنورد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کلنگ زنی باغ موزه مقبره شهدا بجنورد خبر داد و اظهارکرد: این باغ موزه به مناسبت دهه مبارک فجر با حضور سران لشکری تیپ شهید دلجویان خراسان شمالی و اعضای شورای اسلامی شهر  وارد مرحله اجرایی شد.

 

وی افزود: محوطه بنای  تاریخی مقبره شهدای بجنورد بر اساس الگوی چهار باغ ایرانی بنا شده و ظرفیت بسیار بالایی برای تبدیل شدن به باغ موزه را دارد که این مهم احداث می شود.

 

حمیدی اظهارداشت: ساماندهی مقبره شهدا و احداث باغ موزه در محوطه آن، این بنای تاریخی را به نقطه عطفی در هویت شهری بجنورد تبدیل خواهد کرد. 

 

شهردار بجنورد خاطرنشان کرد: ساخت این باغ موزه علاوه بر ایجاد زمینه بصری زیبا، جذب گردشگر و درآمدزایی برای شهر، زمینه ای برای معرفی فرهنگ، آیین، آداب و رسوم و ارزش های شهروندان بجنوردی نیز خواهد بود.

 

حمیدی بیان کرد: اکنون عملیات اجرایی و تسطیح سازی فضای پیرامونی مقبره شهدا شامل پاکسازی محوطه این بنای تاریخی، آماده سازی، نظافت و علف زنی آن به اتمام رسیده است.

 

وی اظهارداشت: تمامی معتادان و کارتُن خواب های ساکن در این محیط نیز جمع آوری و به گرمخانه شهرداری منتقل شدند.

 

 

 

کد خبر 1144154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha