افتتاح گلخانه سه هزار متر مربعی در خرمبید به مناسبت دهه فجر

خسروانی گفت: همزمان با دهه فجر، گلخانه سبزی و صیفی سه هزار متر مربعی در روستای «قنات نو سرملکی» شهرستان خرمبید افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «آرش خسروانی»، امروز (چهارشنبه 13 بهمن) با تبریک دهه مبارک فجر به خبرنگاران گفت: همزمان با دهه فجر، گلخانه سبزی و صیفی در شهرستان خرمبید افتتاح شد.

مدیر جهاد کشاورزی خرمبید افزود: این گلخانه سه هزار متر مربعی در روستای «قنات نو سرملکی» در دومین روز از دهه مبارک فجر افتتاح شد.

وی اضافه کرد: این گلخانه با طرح واحد گلخانه سبزی و صیفی «علی ناصری خرمی» با میزان تولید ۲۵ تن در سال و با سرمایه گذاری شخصی ۱۵ میلیارد ریالی افتتاح و به بهره برداری رسیده است.

خسروانی عنوان کرد: محصول تولیدی گلخانه در حال حاضر فلفل دلمه ای رنگی است و برای چهار نفر اشتغال زایی مستقیم و برای ۱۰ نفر اشتغال زایی غیر مستقیم کرده است.

خسروانی با اشاره به مزایای کشت گلخانه ای گفت: ایجاد اشتغال پایدار، دستیابی به محصولات مختلف خارج از فصل، کاهش مصرف آب و به حداقل رساندن خسارت های محیطی از مزیت های این کشت است.

خاطر نشان می شود در مراسم افتتاح این گلخانه به مناسبت دهه پر فروغ فجر، فرماندار، رئیس اداره دادگستری، مدیر جهاد کشاورزی و جمعی از مسئولان شهرستان خرمبید حضور داشتند.

کد خبر 1144157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha