کارخانه فرآوری زیتون کرم‌زاده با اشتغالزایی ۳۰ نفر در سنندج افتتاح شد

در دومین روز از دهه مبارک فجر و با حضور استاندار کردستان کارخانه فرآوری زیتون کرم‌زاده (شرکت روژهلات زیتون کردستان) با ایجاد اشتغال مستقیم برای ۳۰ نفر و با سرمایه‌گذاری ۵ میلیارد تومان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، به مناسبت دهه مبارک فجر کارخانه فرآوری زیتون کرم‌زاده در شهرک صنعتی شماره یک سنندج با حضور مسئولین استان افتتاح شد.

 

محمد فرید سپری رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در آئین افتتاح این کارخانه اظهار کرد: این کارخانه با سرمایه گذاری ۵ میلیارد تومان فرآیند ساخت آن از سال ۹۸ شروع شده و سالانه 550 تن زیتون را فرآوری و روانه بازار می‌کند.

 

وی افزود:  در این واحد به صورت مستقیم برای ۳۰ نفر ایجاد شغل شده است و محصولات آن جدای از استا‌نهای کشور به خارج از کشور هم صادر می شود.

 

 سپری خاطرنشان کرد: در ایام الله دهه مبارک فجر امسال سازمان جهاد کشاورزی 116 پروژه را با سرمایه گذاری 384 میلیارد تومان افتتاح خواهد کرد.

 

وی تصریح کرد: با بهره برداری از این پروژه ها به صورت مستقیم برای 230 نفر ایجاد شغل شده و بیش از 725 شغل نیز تثبیت می شود.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان یادآور شد: ما در بخش کشاورزی استان 130 هزار بهره بردار فعال داریم که سالانه 3 میلیون تن محصولات کشاورزی در استان تولید می کنیم.

 

وی با تاکید بر اینکه برنامه افزایش تولید محصولات کشاورزی تا 5.5 ملیون تن را داریم، اذعان کرد: در حال حاضر 213 واحد فراوری محصولات کشاورزی با ظرفیت 1.5 میلیون تن در استان فعال است که هدف ما افزایش این میزان به 4.5 ملیون تن در سال است.

 

سپری با تاکید بر اینکه لازمه رونق تولید در بخش کشاورزی ایجاد فضاهای انباری و سردخانه است گفت: در حال حاظر ظرفیت سیلویی استان به 700 هزارتن افزایش یافته و 140 هزارتن دیگر هم در حال ساخت است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان خاطر نشان کرد: با حمایت های مجموعه جهاد کشاورزی ظرفیت سردخانه های استان به 73 هزار تن افزایش یافته وظرفیت 214 هزار تن دیگر هم در حال ساخت است.

 

جهاد کشاورزی استان کردستان سالانه در سه مرحله، هفته جهاد کشاورزی، هفته دولت و دهه مبارک فجر پروژ های خود را افتتاح می کند.

کد خبر 1144187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha