نظام بهداشت مرزی آستارا از بهترین‌ نظام‌های مراقبتی در کشور است

گویا گفت: نظام مراقبت بهداشتی مرزی در آستارا که یکی از بهترین‌ نظام‌های مراقبتی بهداشتی و سلامت مرزی کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،«محمد مهدی گویا» امروز(چهارشنبه، ۱۳ بهمن) در جمع خبرنگاران اظهارکرد: نظام مراقبت بهداشتی مرزی در آستارا یکی از بهترین‌ نظام‌های مراقبتی بهداشتی و سلامت مرزی کشور است.

 

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت به موقعیت خاص شهرستان آستارا و قرار گرفتن مرز در داخل شهر اشاره کرد و افزود: آستارا تنها شهرستانی در کشور است که چنین موقعیتی دارد.

 

وی با بیان‌اینکه حضور کادر بهداشت و درمان برای کنترل‌های بهداشتی در مرز آستارا اهمیت ویژه‌ای دارد، تصریح‌کرد: این اهمیت به خاطر آن است که می‌تواند هر بیماری را چنانچه که مراقبت درستی از آن صورت نگیرد از آن سوی مرز به این طرف منتقل و هم برعکس عمل کند.

 

گویا گفت: خوشبختانه در بحث کنترل‌های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان و شبکه بهداشت و درمان آستارا کاری کردند که در کشور زبانزد و مثال‌زدنی است و تیمی از بخش خصوصی را در مرز مستقر کرده‌اند که توانسته مراقبت‌های بهداشتی را به بهترین شکل مدرن ارائه کند.

 

وی ابراز امیدواری‌کرد با حمایت‌های فرماندار و سایر دستگاه‌ها شاهد آن باشیم که ظرف روزهای آینده کنترل‌های بهتری برای پیشگیری از بیماری کووئید ۱۹ در نقطه مرزی استان گیلان صورت گیرد.

 

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت خاطرنشان‌کرد: هدف از حضور در گیلان و آستارا این بود تیمی از استان‌های مختلف کشور از نظام مراقبت بهداشتی مرزی در آستارا که یکی از بهترین‌ نظام‌های مراقبتی بهداشتی و سلامتی مرزی کشور است، بازدید و از نحوه فعالیت آشنا شوند.

کد خبر 1144217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha