شناسایی ۶۰۰ نفر از فعالان خلاق در عرصه تولید ات و محصولات فرهنگی در کرمانشاه

فاضلی زاد، گفت: تا کنون ۶۰۰ نفر از فعالان خلاق در عرصه تولید ات و محصولات فرهنگی از این طریق در استان شناسایی شدند که می تواند کمکی به بازار محصولات فرهنگی و هنری و داخلی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت:بهرام فاضلی زاد  امروز ۱۴ بهمن مراسم اختتامیه دومین جشنواره محصولات فرهنگی کرمانشاه در مجتمع فرهنگی هنری وحدت استان کرمانشاه برگزار شد، گفت: در سال گذشته اولین دوره ی جشنواره در استان برگزار شد و امسال نیز دومین سال متوالی در استان کرمانشاه در چهار بخش عروسک اسباب بازی لوازم و تحریر و هدایای ویژه فرهنگی برگزار شد .

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه افزود: بعداز اعلام فراخوان  ۳۳۳ اثر قابلیت ثبت را داشته اند که از بین آنها  ۲۲ اثر به مرحله پایانی راه یافتند.

وی با اشاره به هدف از برگزاری جشنواره محصولات فرهنگی خاطر نشان کرد:  هدف برگزاری این جشنواره معرفی کالا و محصولات بومی و فرهنگی استان می باشد که به نوعی نماد فرهنگی پیشینه و هنر هر شهری است و در زمره معرفی و شناسایی فعالان و پدید آورندگان این نمونه آثار است.

 

فاضلی زاد تصریح کرد: ۲۲ اثر منتخب قابلیت تولید را در استان دارند که این به نوعی باعث ایجاد رونق در استان کرمانشاه می‌شودو مسئولان استانی باید حامی این پدیدآورندگان باشند تا به نوعی اقتصاد استان رو به رونق پیش رود.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه تاکید کرد: مسئولان باید حمایت‌های ویژه‌ای در بخش تولید در اختیار جوانان خلاق استان قرار دهند که این به نوعی راهگشای ارتقای فرهنگ و رفع مشکلات بیکاری و اقتصادی استان باشد زیرا هنرمند می‌تواند از چیزهای دور ریختنی و دم دستی چیزی را تولید کند که شایس ته تقدیر باشد

 

کد خبر 1144229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha