ویژه برنامه های فرهنگی هنری در آبادان و خرمشهر به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب

مردانی با تشریح ویژه برنامه های فرهنگی هنری آبادان و خرمشهر به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب گفت: خوشبختانه امسال به همت معاونت فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند و دیگر نهادهای فرهنگی این دو شهرستان شاهد برگزاری برنامه های متنوعی خواهیم بود.

«رضا مردانی» ظهر امروز (چهارشنبه ۱۳ بهمن) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، با تبریک ایام الله دهه فجر و گرامیداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: خوشبختانه امسال به همت معاونت فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند و دیگر نهادهای فرهنگی دو شهرستان آبادان و خرمشهر شاهد برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی هنری از جمله برگزاری سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در سینماهای این دو شهر خواهیم بود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند به اجرای برنامه های جانبی در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر اشاره کرد و افزود: برپایی نمایشگاه نقاشی کودک و روانشناسی و جشن کودک از برنامه های جنبی اکران فیلم فجر در این منطقه است که در سینما مهر آبادان و نخل خرمشهر اجرا می شود.

 

وی تصریح کرد: همچنین رونمایی از کتاب «قفس تنهایی من» به نویسندگی محمد کاظم مکتوفی از نویسندگان به نام و شاخص منطقه که دچار معلولیت مغزی نیز است را در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر خواهیم داشت.

 

مردانی از برگزاری چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در منطقه اروند خبر داد و اضافه کرد: در این جشنواره نیز ۲۹ اثر نقاشی، خوشنویسی، عکس و ویدئو آرت کاری از ۱۰ هنرمند منطقه به مدت ۱۵ روز از ۱۶ تا ۳۰ بهمن ماه جاری در آموزشگاه «ترنج» واقع در ابتدای بلوار ولایت (اروسیه) به نمایش گذاشته می شود؛ در این نمایشگاه کارگاه های خطاطی و نقاشی به طور روزانه برپا خواهد بود که امید می رود با استقبال عمومی مواجه شود.

 

وی برگزاری سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر را منوط به شرط اخذ مجوز از ستاد مقابله با کرونا منطقه خواند و عنوان کرد: تا این لحظه جشنواره موسیقی فجر در دستور کار برنامه های فرهنگی این ایام قرار دارد، اما برگزاری آن نیاز به اخذ مجوزهای لازم از ستاد مقابله با کرونا منطقه دارد که در صورت اعطای این مجوز آن را برگزار می کنیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اروند با بیان اینکه در صورت موافقت و اخذ مجوز از ستاد کرونا، این جشنواره با حضور ۱۰ گروه از هنرمندان منطقه در پردیس سینما آزادی آبادان و مجتمع خلیج فارس خرمشهر برگزار خواهد شد.

 

وی به دیگر برنامه های ویژه ایام الله دهه فجر در آبادان و خرمشهر اشاره کرد و ادامه داد: افتتاح نمایشگاه کتاب در مجتمع ثامن الائمه آبادان از ۱۷ بهمن و به مدت ۲۰ روز با سه هزار عنوان کتاب و با ۵۰ درصد تخفیف برای شهروندان از دیگر اقدامات فرهنگی است.

 

مردانی یاد آور شد: همچنین برگزاری مسابقات نقاشی، عکس و پوستر توسط آموزشگاه های آزاد هنری منطقه، مسابقات قرآنی فجر توسط موسسات قرآنی و عترت و کانون های فرهنگی و هنری مساجد از جمله رخدادهایی است که در دهه مبارک فجر در منطقه آزاد اروند، اجرا خواهد شد.

 

کد خبر 1144259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha