مهلت تعیین تکلیف دستگاه های کارتخوان تا پایان بهمن تمدید شد

هزارجریبی گفت: مهلت تعیین تکلیف دستگاه های کارتخوان تا پایان بهمن تمدید شد.

«علی اصغر هزارجریبی» در خصوص ساماندهی کارتخوان ها در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان اظهارکرد: تلاش برای پایه ریزی یک نظام مالیاتی مبتنی بر اطلاعات و ریزداده‌های شفاف از مهمترین برنامه‌های نظام مالیاتی کشور است و در این راستا ساماندهی و تعیین تکلیف دستگاه های کارتخوان با همراهی بانک مرکزی در حال انجام است.

 

مدیرکل امور مالیاتی گلستان اضافه کرد: همه اشخاص دارای ابزار پرداخت های بانکی می‌توانند با ورود به درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی فهرست دستگاه های کارتخوان بانکی و یا درگاه های پرداخت الکترونیکی خود را مشاهده و نسبت به تناظر آنها به پرونده های مالیاتی قبلی و یا تشکیل پرونده مالیاتی جدید اقدام کنند.

 

وی تاکید کرد: تمامی دستگاه های کارتخوان بانکی و یا درگاه های پرداخت الکترونیکی که متناظر با پرونده مالیاتی نباشند، غیرفعال خواهد شد.

 

هزارجریبی گفت: با توجه به درخواست مکرر صاحبان کسب و کار برای تمدید مهلت ایجاد اتصال بین دستگاه های کارتخوان بانکی و درگاه های پرداخت الکترونیکی با پرونده مالیاتی و بروز برخی اشکالات ایجاد شده در روزهای پایانی برای ورود به درگاه ملی خدمات الکترونیکی، مهلت ایجاد اتصال بین دستگاه های کارتخوان و درگاه های اینترنتی پرداخت با پرونده مالیاتی تا پایان بهمن ماه سال ۱۴۰۰ تمدید شده است.

 

وی عنوان کرد: بر این اساس، ضرورت دارد مودیان مالیاتی با شماره ملی خود وارد درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی شده و اطلاعات مربوط به پذیرنده های خود را کنترل کنند.

 

مدیرکل امور مالیاتی گلستان افزود: مودیان در صورت نیاز نسبت به الصاق دستگاه های کارتخوان بانکی و یا درگاه های پرداخت الکترونیکی خود به پرونده های مالیاتی متناظر، به درخواست غیر فعال سازی، حذف ثبت نام اضافی ایجاد شده توسط بانک مرکزی و یا ایجاد پرونده جدید اقدام کنند.

 

وی تصریح کرد: با اجرای قانون «پایانه‌ های فروشگاهی و سامانه مودیان» گام بسیار موثری در مسیر نیل به یک نظام مالیاتی هوشمند، کارآمد و شفاف برداشته خواهد شد.

 

کد خبر 1144280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha