سومین جشنواره کالاهای فرهنگی خوزستان (جایزه فیروزه) به کار خود پایان داد

آیین اختتامیه سومین جشنواره کالاهای فرهنگی خوزستان (جایزه فیروزه) با معرفی برگزیدگان با حضور جمعی از مسئولان و هنرمندان در اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «محمد جوروند» امروز (چهارشنبه ۱۳ بهمن) در آیین اختتامیه تجلیل از برگزیدگان سومین جشنواره کالاهای فرهنگی (جایزه فیروزه) که در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن دهه فجر اظهار کرد: استان خوزستان با دارا بودن تنوع فرهنگی و رنگین کمانی از اقوام مختلف ظرفیت خوبی برای انواع فعالیت های فرهنگی و هنری دارد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان افزود: توسعه فرهنگی و بهره گیری از ظرفیت های بومی در این حوزه، ارتقا و ترویج محصولات فرهنگی و هنری کاربردی با رویکرد کشف خلاقیت ها و ایده های نو در استان از اهداف برگزاری این جشنواره است.

 

وی اضافه کرد: سومین جشنواره کالاهای فرهنگی (جایزه فیروزه) با ارسال ۲۲۰ اثر در چهار بخش نوشت افزار، اسباب بازی، عروسک و هدایای فرهنگی برگزار شد.

 

جوروند تصریح کرد: پیشنهاد می شود ادارات و دستگاه های اجرایی به مناسبت های مختلف تولیدات و کالاهای فرهنگی هنرمندان خوزستانی را خریداری کنند.

 

بنا بر این گزارش، در پایان این جشنواره نفرات برتر سومین جشنواره کالاهای فرهنگی خوزستان معرفی شدند.

 

در بخش هدایای فرهنگی لیلا غیبی ده میرانی، مهین مکوندی و طاهر طاهر نژاد شایسته تقدیر شناخته شدند و رتبه سوم همراه با تندیس جشنواره به طور مشترک به لجم اورک و پگاه پورهاشمیان تعلق گرفت.

 

همچنین رتبه دوم بر اساس رای هیات داوران به طور مشترک به تعاونی نقش دستان ماهتاب و مریم جلیلی شاه منصوری و رتبه اول بخش هدایای فرهنگی به عصمت تبرسحر اختصاص یافت.

 

هیات داوران در بخش ساخت عروسک، زیبا پاکمهر و زینب عصاره، بهناز پویان نصب و فاطمه تخته را به ترتیب به عنوان های شایسته تقدیر، رتبه سوم، رتبه دوم و رتبه اول معرفی کرد.

 

سومین جشنواره جایزه فیروزه و کالاهای فرهنگی خوزستان با هدف فرهنگ سازی تولید و مصرف کالاهای بومی همزمان با هفتمین دوره جشنواره فیروزه کشور با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری در خوزستان برگزار شد.

 

کد خبر 1144325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha