دولت باید امکانات و تسهیلات لازم را در اختیار هنرمندان قرار دهد

موسوی لازمه استفاده از کالاهای فرهنگی را شرایط تولید انبوه این کالاها دانست و گفت: دولت باید امکانات و تسهیلات لازم را در اختیار هنرمندان قرار دهد تا انگیزه لازم برای اشاعه هنر فراهم شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «قاسم موسوی» (چهارشنبه ۱۳ بهمن) در آیین اختتامیه تجلیل از برگزیدگان سومین جشنواره کالاهای فرهنگی (جایزه فیروزه) که در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد، با اشاره به اینکه هنر نشانه بالندگی تمدن و فرهنگ یک کشور است اظهار کرد: هنر در جایگاه خود بسیار ارزشمند است و هنرمندی که دارای ذهن خلاق، روح پاک و سلامت نفس است در جایگاه بسیار والایی قرار دارد.

 

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان با بیان اینکه هنر در خوزستان قدمتی دیرینه دارد افزود: اخیرا شاهد شکل گیری گروه های هنری استان به صورت نظام مند هستیم که از طرف دستگاه های مربوطه حمایت می شوند ولی کافی نیست.

 

وی لازمه استفاده از کالاهای فرهنگی را شرایط تولید انبوه این کالاها دانست و اضافه کرد: دولت باید امکانات و تسهیلات لازم را در اختیار هنرمندان قرار دهد تا انگیزه لازم برای اشاعه هنر فراهم شود.

 

موسوی اذعان کرد: تبیین و ترویج کالاهای فرهنگی در سطح استان، فرهنگ سازی و استفاده از کالای ایرانی با هویت ایرانی، استفاده از نمادها و سمبل های ایرانی و به کارگیری رسانه ها در حمایت از کالای ایرانی از جمله کارهای بسیار موثر و ضروری از طرف دستگاه های دولتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

وی تصریح کرد: تسهیلات و بازاریابی، جذب سرمایه گذار از جمله کارهایی است که در جهت حمایت از هنرمندان و ایجاد تقاضا برای تولید کالاهای فرهنگی باید به صورت جدی شکل گیرد.

 

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان با اشاره برگزاری نشست اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس با حضور استاندار خوزستان ابراز کرد: در این نشست تاکید شد دستگاه ها و ادارات تمام نیازهای خود را از محل تولیدات استانی خریداری کنند و این شامل کالاهای فرهنگی خوزستان نیز می شود.

 

وی با بیان اینکه هنرمندان در زمینه تسهیلات به شرط ارائه یک طرح و مشخصات کالا از حمایت دستگاه های مربوطه برخوردار خواهند شد خاطر نشان کرد: استانداری خوزستان نیز از هنرمندان در راستای تولید کالای فرهنگی حمایت می کند.

 

کد خبر 1144326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha