موزه حکیم نظامی آستارا بازگشایی شد

موزه فرهنگ و آموزش حکیم نظامی بندر آستارا برای بازدید شهروندان و گردشگران بازگشایی شد.

«مجتبی آب‌روشن» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، اظهارکرد: به مناسبت دهه فجر، موزه فرهنگ و آموزش حکیم نظامی آستارا بازگشایی شد.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی بندر آستارا افزود: موزه فرهنگ و آموزش حکیم نظامی با هدف بازدید شهروندان و گردشگران و آشنایی آنان با موزه، بازگشایی شد.

 

وی با بیان‌اینکه زمان فعالیت موزه از ساعت ۹ صبح تا ۱ ظهر و ۱۶ تا ۱۸ عصرتا روز ۲۲ بهمن است، تصریح‌ کرد: موزه فرهنگ و آموزش حکیم نظامی بندر آستارا به همت اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی و مشارکت اداره آموزش و پرورش و سازمان مردم نهاد جوانان گردشگر آوای لاتون بازگشایی شد.

 

آب‌روشن از شهروندان آستارا خواست،اسناد و مدارک تاریخی خود را برای پربار شدن موزه به متوليان آن تحويل دهند.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بندر آستارا با اشاره به اینکه مدرسه حکیم نظامی آستارا در سال ۱۲۸۷ هجری شمسی احداث و در فهرست آثار ملی ايران ثبت شده است،خاطرنشان‌کرد: تدريس نيما يوشيج بنيانگذار شعر نو در سال‌های ابتدایی ۱۳۰۰ هجری شمسی و دانش آموختگی شخصيت‌های برجسته علمی، فرهنگی و ادبی كشور در آن، از سوابق اين مدرسه است و با دارا بودن حياط بزرگ،بام‌های سفالی،در و پنجره‌های چوبی و شومينه‌های چدنی تركيبی از معماری اصيل و بومی منطقه را به نمايش گذاشته است.

کد خبر 1144348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha