مشکلات اقتصادی وابسته به مذاکرات باید حل شود/ ضرورت اخلاق در جهاد تبیین

فضائلی با اشاره به مذاکرات و برجام گفت: مشکلات اقتصادی وابسته به مذاکرات باید حلو منافع کشور و نظام حفظ شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «مهدی فضائلی« در همایش جهاد تبیین و تجلیل از طلاب و مبلغین اهل قلم دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به موضوع جهاد تبیین و مذاکرات اشاره کرد و اظهارداشت: مذاکره ایران با آمریکا به دلیل عدم فواید و ایجاد وابستگی و همچنین قطع ارتباط از سوی آن ها تاکنون به صورت دو جانبه صورت نگرفته است و اصراری بر آن وجود ندارد.

 

عضو دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله خامنه‌ای با اشاره به مذاکرات محدودی که در دوران گذشته مثل اشغال افغانستان، عراق و مسائل هسته ای انجام شده، خاطرنشان کرد: آن ها در مقاطع زمانی خاص به واسطه نامه مکتوب که از سوی پادشاهان و سران دیگر کشورها برای ایران آورده اند خواهان مذاکره بوده اند که بسیار محدود این کار در سال 91 به صورت غیرعلنی انجام شد.

 

وی با اشاره به تدوین برجام توسط دولت یازدهم افزود: در آن مقطع برای رونق اقتصادی دولتمداران خواهان مذاکره بودند که رهبر انقلاب با رعایت شروط موافقت کردند اما پس از خروج برجام و پاره کردن آن توسط ترامپ ایران مواضع خود را در توسعه هسته ای و غنی سازی از سر گرفت که این چنین اقداماتی با نارضایتی و احساس ترس آمریکا روبرو شد.

این کارشناس آگاه به مسائل سیاسی روز کشور، با اشاره به روند مذاکرات در روزهای پایانی دولت دوازدهم و تشکیل دولت سیزدهم گفت: آمریکا باید به تعهدات خود عمل کرده تا فرآیند برجام ادامه پیدا کند و حفظ منافع کشور ایران در ادامه مذاکرات مورد توجه است.

 

وی با بیان اینکه همه معضلات اقتصادی و رشد این عرصه وابسته به برجام نیست، تصریح کرد: مشکلات اقتصادی وابسته به مذاکرات باید حل و منافع کشور و نظام حفظ شود و تلاش برای هرچه زودتر بهبود و تامین منافع کشور در حال انجام است.

فضائلی با بیان اینکه با وعده و وعید کار پیش نمی رود، اذعان داشت: باید آمریکا واقعا به تعهدات خود عمل و منافع ایران را در رفع همه تحریم ها تامین کند و تاکید رهبر انقلاب هم حفظ منافع کشور در این مذاکرات است.

 

*ضرورت اخلاق در جهاد تبیین

وی به تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص جهاد تبیین اشاره کرد و اظهارداشت: این اقدام از چهار دهه گذشته در کشومان انجام شده لیکن با توجه به شرایط خاص و توسعه رسانه ای و تهدیدهای نرم تمرکز بر این عرصه ضرورت بیشتری دارد.

 

عضو دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله خامنه‌ای، توسعه رسانه ای در دنیا و مجهز بودن دشمن به این ظرفیت و راه اندازی شبکه های اجتماعی به دست آنان و همچنین کاهش اعتماد عمومی مردم به مسئولان کشور را سه مولفه برای مهم شناختن جهاد تبیین برشمرد و اظهارداشت: رسانه ها به ویژه شبکه های اجتماعی روند روبه توسعه ای را در کشور و در کل دنیا دارند و این امکانات نیز در اختیار دشمن قرار گرفته و آنان برای ما تامین محتوا می کنند.

 

وی ادامه داد: دشمن با تولید محتوا و نشر آن در دنیا به دنبال هدایت فکری به سمت فرهنگ غرب و ضربه به اعتقادات و باورهای دینی دارد از این رو جهاد تبیین و ایجاد آگاهی شناختی ضرورت دارد.

فضائلی با بیان اینکه مردم نسبت به مسئولان در این سال ها اعتمادشان کاهش یافته، خاطرنشان کرد: با توجه به جهاد تبیین و تلاش مسئولان در خدمت به مردم امکان افزایش اعتماد عمومی فراهم می شود.

 

وی با بیان اینکه در این مسیر همه نقش دارند و امکان صدمه و تهدید هم برای آنان وجود دارد، تصریح کرد: این کار یک ضرورت است اما اخلاق و رعایت اصول معاشرت جز مهمترین ابزارهای کاری در این عرصه بوده و همانطور که پیامبر با اخلاق نیکو ترویج اسلام را رقم زد ما نیز در این مسیر با ادب و احترام و خوش خلقی فعالیت کنیم.

کد خبر 1144390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha