راه اندازی ۹ خانه سازش در زاهدان

رئیس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان گفت: با تلاش ستاد ملی صبر در استان، در ایام الله دهه مبارک فجر ۹ خانه سازش در شهرستان زاهدان افتتاح می شود.

حمید رضا بندانی امروز در گفت و گو با خبرنگار شبستان در زاهدان اظهار کرد: همزمان با گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر، خانه سازش محله شیرآباد (شعبه2) با هدف کاهش ورودی های پرونده های واصله به محاکم قضایی، افزایش رضایت مردمی و تاکید بر حضور منحصر به فرد معتمدین محلی در ارتقاء میانجی گری و توسعه سازش افتتاح شد.

رئیس شوراهای حل اختلاف  سیستان و بلوچستان گفت: در راستای کاهش پرونده های ورودی به محاکم قضایی خانه های سازش برای اولین بار در کشور به صورت پایلوت در سیستان وبلوچستان راه اندازی می شود که این طرح در معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان سیستان و بلوچستان در حال انجام است.

بندانی گفت: بررسی موارد و مشکلات خانوادگی و رسیدگی به دعاوی که جنبه عمومی نداشته باشند از جمله صلاحیت های خانه های سازش است.

وی گفت: حل اختلافات ریشه ای مردم با کمک معتمدین و ذی نفوذان محلی از اهداف این طرح است و از دادگاههای خانواده و‌ قضات انها خواسته شده برای ایجاد سازش دعاوی از ظرفیت خانه های سازش استفاده کنند.

وی بیان کرد: شهروندان با مراجعه به این مراکز بدون پرداخت هیچ هزینه ای مشکلات شان را می توانند مطرح و پیگیر سازش شان باشند.

بندانی با اشاره به اقدامت ستاد ملی صبر در استان گفت: برای افرادی که در این دفاتر فعالیت می کنند ابلاغ صلح یار با اعتبار ۲ ساله صادر شده است که زیر نظر ستاد صبر استان فعالیت می کنند در واقع ستاد صبر استان با شناسایی ریش سفیدان، معتمدین محلی، متنفذان و افراد واجد شرایطی که می‌توانند در جهت اصلاح ذات البین همکاری نمایند به ساماندهی صلح یاران و هیئت‌های صلح می پردازد.

کد خبر 1144394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha