رسانه‌ها در اقناع مردم به واکسیناسیون موثر هستند

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان از رسانه‌های استان خواست در اقناع مردم به واکسیناسیون عمومی به ویژه کودکان ۹ تا۱۲ سال کمک کنند

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، عبید رستمی مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان در کمیته اطلاع رسانی و مدیریت جو روانی کرونای استان که با حضور معاونت خبر و اطلاعات صدا وسیمای مرکز استان، رئیس خانه مطبوعات، رئیس انجمن صنفی نشریات محلی و نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد گفت: مجدداً شیوع سویه جدیدی از کرونا اومیکرون در استان خیزش کرده و نیاز هست رسانه ها در این زمینه با اطلاع رسانی صحیح و علمی نسبت به واکسیناسیون عمومی مردم را اقناع نمایند.

 

وی افزود: بهترین راه مقابله با این سویه جدید کرونا واکسیناسیون عمومی به ویژه واکسیناسیون کودکان مقطع سنی 9 لغایت 12 سال است که بیشتر در معرض خطر این سویه قرار دارند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اضافه کرد: در این مدت دوسال رسانه های استان از جمله صدا وسیمای مرکز کردستان و نشریات و خبرگزاری های سطح استان خوب عمل کردند.

 

رستمی در خصوص بکاربردن روش های جدید اطلاع رسانی با کمک کارشناسان و پزشکان خبره ومورد تایید دانشگاه علوم پزشکی اینچنین گفت: با توجه  به شیوع و سرایت سریع این سویه جدید کرونا نیاز هست در اسرع وقت رسانه ها با بکارگیری همه توان خویش و با استفاده از امکان اطلاع رسانی از جمله شبکه های اجتماعی و فضای مجازی نسبت به این ویروس جهش یافته اطلاع رسانی نمایند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ضمن تاکید بر بکارگیری همه امکانات رسانه های ادارات وسازمان های سطح استان در پیشگیری و اطلاع رسانی شیوع و خطرات سویه جدید اومیکرون گفت: همه ادارات و سازمان ها ونهادهای دارای پایگاه های اطلاع رسانی است بایستی در این زمینه مهم و حساس وارد شوند و نیاز هست همه این پایگاه های اطلاع رسانی در این زمینه فعال و نسبت به آگاه سازی مردم و اقشار مختلف اقدام کنند.

 

در ادامه اصحاب رسانه و معاونت خبر صدا و سیمای مرکز کردستان و نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی در خصوص اقدامات و راهها و روش‌های اطلاع‌رسانی نقطه نظرات و پیشنهادات خود را اعلام کردند.

کد خبر 1144411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha