افتتاح چهار بوستان به مناسبت دهه مبارک فجر در شهر زنجان

به مناسبت دهه فجر، پارک علم و فناوری علوم پایه با ۴۰ هزار مترمربع، پارک خیابان های رز کوی فرهنگ با ۱۷ هزار مترمربع، پارک مصباح کوی الهیه با ۸ هزار و ۵۰۰ مترمربع و پارک نیکان پونک با ۷ هزار و ۵۴۰ مترمربع افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان ، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری زنجان امروز در آیین افتتاح پارک نیکان پونک، پارک علم و فناوری علوم پایه، پارک مصباح کوی الهیه، پارک خیابان های رز کوی فرهنگ اظهار کرد: در حال حاضر مدیریت 665 هکتار فضای سبز شهر زنجان برعهده این سازمان است.

 

محسن قربانی با اشاره به اینکه در شهر زنجان به ازای هر شهروند 15.4 مترمربع سرانه فضای سبز وجود دارد، گفت: امسال 11 هکتار به فضای سبز شهر زنجان اضافه شده است.

 

به گفته وی، برای پارک علم و فناوری علوم پایه 40 هزار مترمربع، پارک خیابان هاب رز کوی فرهنگ 17 هزار مترمربع، پارک مصباح کوی الهیه 8 هزار و 500 مترمربع و پارک نیکان پونک 7 هزار و 540 مترمربع فضای سبز شهری پیش بینی شده است که به مناسبت دهه فجر به صورت نمادین در پارک علم و فناوری علوم پایه زنجان به بهره برداری می رسد.

 

وی با اشاره به اینکه در فضاهای سبز شهری زنجان به دلیل وضعیت آب و هوایی و صرفه جویی در مصرف آب از روش خشک منظری استفاده شده است، گفت: در این پارک ها از گونه های گیاهانی استفاده شده است که در برابر سرما مقاوم هستند و نیاز به آبیاری فراوان ندارند.

 

قربانی با اشاره به اینکه شهرداری کاشت درخت در سطح شهر را نیز براساس بودجه ای که به این منظور پیش بینی می شود در دستور کار دارد، گفت: سال گذشته 150 هزار اصل درخت غرص شد.

 

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری زنجان با اشاره به کاشت 20 هزار اصله درخت در سال آینده گفت: شهرداری علاوه بر استفاده از سیستم آبیاری نوین و مدیریت مصرف آب، از پارک های موجود در سطح شهر غافل نشده و بهسازی پارک ها براساس بودجه مصوب شهرداری انجام می شود.

 

به گفته وی، افزایش سرانه فضای سبز به 20 مترمربع برای هر شهروند زنجانی جزء برنامه آتی شهرداری زنجان طی سه سال آینده است و در کنار آن ایجاد کمربند سبز برای جلوگیری از افزایش سطح شهر نیز در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 1144417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha