تجلیل از خانواده شهید «سلیمی جهرمی» در دهه فجر انقلاب

نیکفر گفت: با حضور مسئولان استان و شهرستانی از خانواده شهید «علی اکبر سلیمی جهرمی» از شهدای واقعه هفتم تیرماه تجلیل شد.

«مهدی نیکفر» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: در برنامه ای به همت آموزش و پرورش جهرم و با حضور رئیس کمیسیون عمران مجلس و نماینده مردم شهرستان های جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی، مدیر کل آموزش و پرورش  فارس، مدیر کل بنیاد شهید  فارس، معاون فرهنگی ستاد نماز جمعه شیراز به نمایندگی از آیت الله دژکام، جانشین بسیج فرهنگیان استان، مسئول ستاد شاهد استان به بهانه دهه فجر انقلاب از خانواده «شهید علی اکبر سلیمی جهرمی» تجلیل شد.

 

مدیر آموزش و پرورش جهرم با اشاره به اینکه این دیدار در منزل شهید سلیمی جهرمی انجام شد، افزود: تکریم خانواده شهدا نه صرفاً برای تکریم بلکه برای تبرک در امور زندگی باید صورت گیرد.

 

وی شهید «علی اکبر سلیمی جهرمی» را از مفاخر شهرستان جهرم دانست و عنوان کرد: این شهید گرانقدر، همرزم، دوست و یار شهید رجایی بود که در بمب گذاری منافقین در هفت تیر ۱۳۶۰ با شهید بهشتی و ۷۰ لاله غرق خون دیگر به شهادت رسیدند و امروز مدارس متعددی در کشور به نام این شهید بزرگوار است.

 

نیکفر با اشاره به اینکه در این دیدار نحریر همسر شهید به بیان فضایل شهید از جمله ساده زیستی و پرکاری پرداخت، خاطرنشان کرد: در این جلسه مقرر شد این شهید بزرگوار به عنوان شهید شاخص کشوری معرفی شود.

 

به گزارش شبستان، معلم شهید «علی اکبر سلیمی جهرمی»، دوست و همراه شهید رجایی،  اولین مدیر کل آموزش و پرورش استان تهران بعد از انقلاب، معاون وزیر آموزش و پرورش بود و با حکم شهید رجایی به عنوان مدیرکل سازمان امور استخدامی کشور منصوب شد؛‌ این شهید بزرگوار در واقعه بمب گذاری حزب جمهوری اسلامی به همراه شهید بهشتی و هفتاد لاله غرق خون دیگر  در هفتم تیر ۱۳۶۰ به لقاءالله پیوست.

کد خبر 1144444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha