لزوم تلاش و همدلی برای برخورداری بختگان از نعمت آب

مرادی گفت: برای برخورداری بختگان از نعمت آب همه باید تلاش و همدلی کنند و امیدواریم با تلاش مردم و مسئولان شاهد بهبودی وضعیت تالاب ها باشیم و تقارن روز ملی تالاب ها با دهه مبارک فجر را به فال نیک می گیریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «نبی الله مرادی»، امروز (پنج شنبه ۱۴ بهمن) در مراسم ملی روز جهانی تالاب ها که در شهرستان بختگان به میزبانی اداره کل محیط زیست فارس شد، گفت: استقبال از حوزه های محیط زیستی توسط مردم همواره مطلوب است و آب موضوع مهمی در حیات جوامع به شمار می رود.

معاون فنی اداره کل محیط زیست فارس افزود: مدیرکل محیط زیست فارس همواره به صورت هفتگی با محیط بانان و سازمان های مردم نهاد دیدار صمیمانه برای رفع و بررسی مشکلات زیست محیطی داشته است.

وی اضافه کرد: حضور رئیس سازمان حفاطت محیط زیست کشور و استاندار فارس در این مراسم مایه افتخار و نشان از اهمیت تالاب هاست.

مرادی تصریح کرد: برای برخورداری بختگان از آب همه باید تلاش و همدلی کنند و امیدواریم با تلاش مردم و مسئولان شاهد بهبودی وضعیت تالاب ها باشیم و تقارن روز ملی تالاب ها با دهه مبارک فجر را به فال نیک می گیریم.

وی ادامه داد: ۱۳ تالاب در فارس داریم که پنج تالاب مشمول لیست رامسر سایت است و از افتخارات سازمان محیط زیست توجه به تالاب ها از ۵۰ سال قبل بوده ایم و میزبان کنوانسیون بین المللی باشیم.

مرادی اضافه کرد: تالاب طشک، بختگان، کمجان، ارژن و پریشان تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست است و تالاب ها باید در حوزه آبخیز دیده شوند و مدیریت زیست بومی تالاب ها مهم است و با حضور ذینفعان طرح مدیریت برنامه ریزی شده و ۶ تالاب فارس از این طرح برخوردارند.

وی اعلام کرد: حقابه تالاب های فارس همواره مورد پیگیری بوده و در سال ۹۸ و ۹۹ حدود یکصد میلیون متر مکعب آزادسازی شد و مطالعات حفاظت از تالاب های فارس همواره در حال انجام است.

مرادی با اشاره به احیای تالاب ها در فارس گفت: با عنایت و پیگیری مسئولان استان برای حفظ تالاب های استان تلاش های جدی در پیش گرفته شده است و تشکیل کمیته محلی تالاب بختگان-طشک اقدام موثری به شمار می رود.

 

کد خبر 1144463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha