خشکسالی تالاب بختگان بر زندگی مردم خرامه، بختگان و نی ریز اثر نامطلوب گذشته است

طهماسبی گفت: خشکسالی تالاب بختگان بر زندگی مردم خرامه، بختگان و نی ریز اثر نامطلوب گذشته و عزم ملی برای ارائه راهکارهای عملی برای احیای تالاب های بختگان و طشک نیاز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «فرهاد طهماسبی»، امروز (پنج شنبه ۱۴ بهمن) در مراسم ملی روز جهانی تالاب ها در شهرستان بختگان که به میزبانی اداره کل محیط زیست فارس برگزار شد با تبریک دهه فجر گفت: مدتهاست که فریاد خشکیدن تالاب بختگان و طشک و پریشان، مهارلو و کمجان در گوش اهالی فارس طنین انداز است و مردم بی توجه دولت ها و مسئولان را باعث عمیق تر شدن این خشکی بر زندگی خود می دانند.
 
نماینده مردم نی ریز و بختگان در مجلس شورای اسلامی افزود: خشکسالی تالاب بختگان بر زندگی مردم خرامه، بختگان و نی ریز اثر نامطلوب گذاشته و عزم ملی برای ارائه راهکارهای عملی برای احیای تالاب های بختگان و طشک نیاز است.
 
وی اضافه کرد: در این حوزه به راهکارهایی در طراز دریاچه ارومیه که موجب احیای آن شد نیاز داریم و تنظیم شدن کفه عدالت در این زمینه در خصوص بختگان را از دولت خواستاریم.
 
طهماسبی تصریح کرد: فرمانداران، اعضاهای شوراهای اسلامی شهرستان ها و ... باید اجازه توسعه کشاورزی در بالادست تالاب ها را ندهند و با توقف انتقال آب بین حوزه ای در بالادست باید ممنوع شود.
 
وی ادامه داد: پلمب چاه های غیرمجاز، کاهش ۴۰ درصدی مصرف آب کشاورزی با ترویج روش کشت های مناسب و ... باید مورد توجه قرار بگیرد و انتقال آب از خلیج فارس به استان نیز در کاهش میزان مصرف آب در صنعت و ... موثر خواهد بود.
 
طهماسبی گفت: خشکیدن دریاچه ها در فارس برای روستاهای شهرستان های نی ریز، بختگان و استهبان مشکلاتی ایجاد کرده و پارک ملی بختگان و قطرویه در این منطقه واقع شده است که حائز اهمیت و توجه برای بقای خود هستند.
 
 
کد خبر 1144471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha