۲۷ پروژه بهداشتی و درمانی در سمنان افتتاح می‌شود

قدس از بهره برداری۲۷ پروژه بهداشت و درمان طی ایام دهه فجر در مجموعه شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی در راستای ارتقای خدمت رسانی خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان،« کامران قدس» در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوع دهه فجر ضمن بیان اینکه در سیاست‌های کلی پیگیری‌های جدی در راستای اجرایی شدن طرح‌ها به صورت متوازن و عدالت محور برای همه شهرهای تابعه در حال انجام است، ابراز داشت: اجرای نسخه الکترونیک، سازمان دهی آزمایشگاه‌ها، کمک به رفع موانع تولید، نظارت بر حوزه‌های تخصصی و پیشگیری، پیگیری اتمام پروژه‌های نیمه تمام، شروع پروژه‌های ضروری جدید، ایجاد مشوق‌ها برای ماندگاری نیروی انسانی در نقاط دور دست و محروم، لزوم پیوست عدالت در تمامی پروژه‌ها پیگیری سبک زندگی اسلامی و صیانت از جمعیت و غیره در دست اقدام است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان از بهره برداری ۲۷ پروژه درمانی بهداشتی طی دهه فجر سال جاری با زیر بنای ۱۵ هزار مترمربع و اعتبار ۶۳ میلیارد تومان در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان خبردادو افزود: از این میزان ۱۰ هزار مترمربع به بخش بهداشت و دو هزار و ۵۰۰ متر مربع به حوزه درمان مربوط می‌شود.

 

وی بابیان اینکه بیمارستان ۱۵ خرداد مهدی‌شهر و بیمارستان سوختگی مجموعه درمانی کوثر سمنان از طرح‌های شاخص دهه فجر محسوب می‌شوند، اظهارامیدواری کرد: این طرح‌ها بتواند خدمات مطلوب‌تری را به هموطنان ارائه دهد.

 

قدس بااشاره به اینکه طی سال جاری در مجموع ۴۷ پروژه برای حوزه تحت پوشش دانشگاه بااعتبار در مجموع ۳۲۰ میلیارد تومان منظور شده است، اظهار کرد: از این تعداد ۱۶ پروژه به افتتاح و بهره‌برداری رسیده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان  بابیان اینکه از این میزان پروژه اعلام‌شده ۲۷ مورد دهه فجر افتتاح خواهد شد، افزود: چهار پروژه باقی‌مانده دیگر نیز تا پایان سال ۱۴۰۰ افتتاح می‌شود که امیدواریم افزایش رضایت شهروندان را به دنبال داشته باشد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان بابیان اینکه سرعت احتمال تغییر رنگ در شهرستان های استان وجود دارد چراکه پیک ششم را با سرعت زیاد به سمت بالا طی می‌کنیم، افزود: اگرچه استقبال مردم خوب شده اما هنوز عقب هستیم و باید تبلیغات بیشتر صورت گیرد در مجموعه تحت پوشش دانشگاه تزریق دز اول به ۹۵ درصد رسیده دوز دوم ۸۹ درصد و دوز سوم ۳۴ درصد گزارش‌شده است.

 

وی با اشاره به اینکه نگرانی واکسیناسیون برای گروه دبستانی و زیر ۱۲ سال است که طبق دستور وزارت بهداشت از سن ۹ تا ۱۲ سال به انتخاب والدین می‌توانند واکسیناسیون کنند اما اجباری در کار نیست، افزود: نقش رسانه‌ها در تزریق دوز سوم می‌تواند بسیار اثرگذار باشد.

کد خبر 1144487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha