منشا آسیب های اجتماعی بی توجهی به حوزه های فرهنگی است

حبیبی گفت: منشا آسیب های اجتماعی بی توجهی به حوزه های فرهنگی است و اگر به این حوزه بیشتر توجه می کردیم گریبانگیر این آسیب ها نبودیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «منوچهر حبیبی» در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان که امروز (پنجشنبه ۱۴ بهمن) در سالن اجتماعات کتابخانه امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، بیان کرد: انقلاب ما انقلاب تمام عیار فرهنگی است و مبنای آن فرهنگ و ادامه آن فرهنگ است و تداوم آن در گرو توجه به مسائل فرهنگی است و این امر باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین ادامه داد: بن مایه نهضت امام (ره) از فرهنگ است، فرهنگی که ناشی از اصول اعتقادات و ارزش ها بوده و امام (ره) با این بن مایه کار را شروع کرد و اتفاقات کم بدیل و بی نظیری را رقم زد.

 

وی عنوان کرد: فرهنگ ما غنی و بسیار پرمحتوا بوده و باید به آن توجه بیشتری داشته باشیم، منشا آسیب های اجتماعی بی توجهی به حوزه های فرهنگی است و اگر به این حوزه بیشتر توجه می کردیم، گریبانگیر این آسیب ها نبودیم.

 

حبیبی تصریح کرد: بطن و متن هر فعالیتی اگر با فرهنگ آمیخته شود، تداوم آن بیشتر می شود ولی اگر از فرهنگ تهی باشد آسیب زا بوده و خیلی دوام ندارد و باید در حوزه فرهنگی کارهای بیشتری انجام دهیم.

 

وی در ادامه اظهار کرد: در حوزه فرهنگی چند ایراد داشتیم، نخست اینکه مغرور شدیم که فرهنگ دارد کار را جلو می برد و بی توجهی و غفلت باعث شد که با افقی که طراحی کرده و پیش بینی کرده بودیم، فاصله داشته باشیم.    

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین توضیح داد: نکته دوم موازی کاری در حوزه فرهنگ است و این امر سبب شد برخی مسائل را بر گردن یکدیگر اندازیم و در بحث مسائل فرهنگی جا دارد توجه بیشتری داشته باشیم چراکه حوزه فرهنگ وزین و مهم است.

 

وی اعلام کرد: فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان ها زینت دستگاه ها است و باید جایگاه آن مهم شمرده شود و باید به این سمت رویم جایگاه فرهنگ و هنر، بزرگ شمرده شود.

 

حبیبی گفت: هنر در فرهنگ نهفته است و جایگاه هنر هم ویژه بوده و آنجا که کلام از بیان آن ابتر و ناقص می ماند، آنجا زبان هنر در یک برهه و زمان کوچکی رویدادهای بزرگی را به تصویر می کشد.

 

وی خاطر نشان کرد: ما باید در حوزه هنر کارهای فاخری داشته باشیم و باید نگاه ویژه ای شود و ضمن اینکه هنر با جوان و جوانان پویا می شود در حوزه فرهنگی و هنری باید برنامه ریزی های جدی شود.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین با تقدیر از اقدامات مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یادآور شد: مدیر جدید بسیار با انگیزه بوده و ان شاالله این مسیر را پررونق تر دنبال می کنند و برای اصحاب رسانه، فرهنگ و هنر اقدامات ماندگاری را به جای می گذارند.

 

کد خبر 1144491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha